دوشنبه ۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: موسسه اعتباری ژاپنی تاکفوجی (Takefuji) لایحه ورشکستگی خود را آماده می‌کند.

japan bank

روزنامه فایننشیال تایمز آلمان گزارش داد، بنا به مطلبی که روزنامه اقتصادی "نیکئی" نوشته، دلیل رسیدن این موسسه به چنین وضعی، رسیدن بدهی‌های این موسسه به رقم چهار میلیارد یورو است.

البته این بانک چنین گزارش‌هایی را غیرواقعی دانسته و رد کرده است. سهام تاکفوجی هم روز دوشنبه با وجود این گزارش‌ها داد و ستد شد.

این شرکت باید مطابق با تعهدات قانونی خود نرخ بهره وام‌های خود را کاهش دهد و بهره‌هایی را که در گذشته بیش از مبلغ مصوب اخذ کرده است، بازگرداند.

تحلیلگران پیش از این هشدار داده بودند که تاکفوجی باید برای تداوم حیات خود باید به شدت تلاش کند، زیرا هیچ بانک بزرگی از آن حمایت نمی کند. یکی از مقامات این موسسه که خواست ناشناس بماند، گفت این شرکت در حال بررسی گزارش رسانه‌هاست. اما وی از موضع گیری بیشتر خودداری کرد.

خبرگزاری های جیجی و کیودو هم گزارش داده‌اند که این بانک خود را برای اعلام ورشکستگی آمادگی می‌کند.

موسسات مالی ژاپن که بر ارایه اعتبار به مصرف کنندگان و شرکت های کوچک متمرکز هستند، در حال حاضر برای ادامه حیات خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند. چشم انداز بد اقتصادی و الزامات سختگیرانه مقامات نظارتی عرصه را بر این موسسات تنگ کرده است.

اوایل ماه سپتامبر بود که بانک کوچک انکوباتور ژاپن ورشکستگی و در همین حال تضمین اصل سرمایه مشتریان خود را اعلام کرد. این بانک به صورت تخصصی در بخش اعتبارات شرکت‌های کوچک فعال بود. این نخستین مورد ورشکستگی بانکی در ژاپن از سال 2003 به این سو بود.

کد خبر 117015
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز