جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بانک ژاپن (BoJ) اعلام کرد در قالب عملیات اضطراری در بازار پولی 2 تریلیون ین (21.8 میلیارد دلار) به موسسات مالی خود تزریق می‌کند

خبرگزاری آلمان از توکیو گزارش داد، میانگین شاخص بورس نیکئی در ساعات اولیه روز جمعه 3.74 درصد پس از افت شبانه شاخص‌های وال استریت آمریکا و ضربه افزایش ارزش ین به سهام شرکت‌های صادرات-محور، سقوط کرد.

بانک مرکزی برای نخستین بار از دوم دسامبر 2009، در همین روز به بانک‌ها و موسسات مالی بودجه تخصیص داد. یک روز پیش از این، این بانک اعلام کرده بود مبالغ جدیدی را برای مقابله با افت قیمت‌ها و کاستن از نگرانی‌ها درباره مشکلات وام‌ها در دوبی تخصیص خواهد داد.

بانک ژاپن 2 تریلیون ین را در دسامبر 2008 در کشاکش بحران مالی جهانی به موسسات مالی تزریق کرد.

در همین حال، نائوتو کان (Naoto Kan)، وزیر امور مالی روز جمعه اعلام کرد وزیران دارایی گروه هفت کشور صنعتی امروز کنفرانس تلفنی برگزار می‌کنند که این خبر گمانه‌زنی‌ها را در این باره که گروه هفت ممکن است اقداماتی را برای حل مساله سقوط شدید ارزش یورو انجام دهد، تشدید کرد.

کان از اظهارنظر درباره اینکه چه موضوعاتی در این کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرد، خودداری کرد.

وی گفت فکر نمی‌کند اعضای گروه هفت در بازار مداخله کنند یا به سوی اتخاذ تصمیم بروند.

این کنفرانس قرار بود برای مقابله با کاهش شدید ارزش یورو در برابر دلار آمریکا و دیگر ارزهای عمده به خاطر بحران مالی در یونان و افزایش هراس‌ها از اینکه این بحران به منطقه یورو سرایت کند، برگزار شود.

کد خبر 106799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز