دکترسید محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت روز شعر و ادب فارسی با دکتر مهدی محقق، استاد زبان فارسی و خانم دکتر نوش‌آفرین انصاری دیدار کرد.

 مهدی محقق

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، یکشنبه 28 شهریور دکتر ایازی با حضور در منزل این استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی گفت: شهرداری تهران در رویکرد فرهنگی و اجتماعی خود تجلیل از فرهیختگان در عرصه‌های مختلف را که به کشور و شهر تهران خدمت‌های ماندگاری انجام داده‌اند، یک اصل می‌داند؛

خصوصا که ما در روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی هستیم عیادت از جنابعالی که یکی از استادان مبرز و برجسته ادبیات فارسی هستید و مجموعه تألیفات و خدمات شما در ترویج و گسترش زبان و متون آن و تربیت شاگردان فراوان در تاریخ این زبان و ادبیات آن قطعا جایگاهی خاص و ماندگار خواهد داشت. مدیریت شهری در حوزه فرهنگی وظیفه خود می‌داند که از خدمات بی‌نظیر شما و سرکار خانم انصاری همسر محترمتان که از خدمتگزاران زبان فارسی در حوزه کودکان و نوجوانان هستند، تقدیر و تشکر کند.

دکتر محقق نیز گفت: تجلیل از اندیشمندان و فرهنگیان در دوران حیات از کارهای پسندیده است و حال که شهرداری این کار را انجام می‌دهد، بسیار کار خوب و شایسته‌ای است. بنده از فعالیت‌های شهرداری تا حدودی مطلع هستم و در ملاقاتی که با مسئولان شهرداری داشتم، پیشنهاد ایجاد یک کتابخانه با کتب شخصی دادم که از آن استقبال و زمینه آن فراهم شده است و باید با جدیت بیشتری این کار انجام شود تا مردم و مخصوصا دانشجویان بتوانند از این کتاب‌ها که بعضا منحصربه‌فرد هستند، استفاده کنند.

دکتر ایازی با استقبال از این پیشنهاد از آقای مهندس سلیمی شهردار منطقه 6 که در این جلسه حضور داشتند خواست که با فوریت این کار انجام شود.همچنین خانم نوش‌آفرین انصاری، همسر دکتر محقق، استاد دانشگاه و از کتابداران شناخته شده کشورمان نیز در این ملاقات گفت: من بشخصه شاهد تغییر و تحول در شهر هستم و زیبایی شهر را هر روز بیشتر از روز پیش می‌بینم و با این اقدام دکتر ایازی که به عیادت دکتر مهدی محقق آمدند، نگاه و دیدگاه مرا نسبت به شهرداری تغییر دادند

و از این به بعد من شهرداری را به‌عنوان جایی که کار فرهنگی انجام می‌دهد‌ می‌بینم و حالا از مقابل معاونت اجتماعی و فرهنگی و ایوان شمس با ایده‌ای دیگر عبور خواهم کرد.گفتنی است، در پایان این ملاقات دکتر ایازی و همراهان از کتابخانه شخصی دکتر محقق بازدید کردند.

لازم به ذکر است که در این ملاقات مهندس سلیمی شهردار منطقه 6، قهرمان سلیمانی دبیر مجامع گسترش زبان فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدیرکل امور بانوان، حجت‌الاسلام والمسلمین ادیبی رئیس انجمن مفاخر، کمالی‌نسب معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 6، ‌ مدیر پروژه یکصد سالگی تاریخ بلدیه حضور داشتند.

کد خبر 116521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز