یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

در ترافیک صعب‌العبور برخی محدوده‌های شهر، موتورسواران گوی سبقت را به‌همراه برخی مسافران از رانندگان خودرو‌های مسافربر می‌ربایند.

موتور

شعار «موتور، فوری فوتی» توجه هر مسافر در ترافیک‌مانده‌ای را به خود جلب می‌کند. البته مشکل اینجاست که مسافران فقط به فوری‌بودن مسافرت با این وسیله‌نقلیه توجه می‌کنند و به فوتی‌بودنِ گاه‌به‌گاه آن توجهی ندارند.

برای نمونه تعدادی از موتورسواران نوجوان، بی‌تجربه و عجول کلاه‌ایمنی برای خود ندارند چه رسد به مسافر و بنابراین هنگام لایی کشیدن آنها برای ملاقات با حضرت عزرائیل کافی است راننده‌ای که سرعت مجاز را پشت‌سر گذاشته است تعادلش را از دست بدهد. تمام اینها در حالی است که دیر رسیدن همیشه بهتر از هرگز نرسیدن است، حتی پشت ترافیک این روز‌ها.

قاشق و چنگال شعبده‌بازی

این روز‌ها گِرد‌کردن چشم دیگران نیازی به‌وسایل چشم‌بندی و غیره ندارد. برای نمونه بدون ریاضت‌های سخت و تمرکز ذهن می‌توانید قاشق‌ و چنگال‌ها را خم کنید و هیچ هزینه‌ای‌ هم برای آن نپردازید. برای این منظور کافی است به یک فست‌فود رفته و سفارش غذا بدهید.

چنانچه فست‌فود مناسبی برای این کار انتخاب کرده باشید کافی است با قاشق و چنگال‌های یکبار مصرف آنها شروع به غذا خوردن کنید. پس از چند لقمه غذا خوردن می‌توانید به‌راحتی خم‌شدن قاشق را زیر بار سنگین غذا مشاهده کنید. حتی می‌توانید کاردهایی را که حتی ماست را نیز نمی‌برند در این فست‌فود‌ها ببینید.

از شوخی گذشته بهتر است صاحبان غذاخوری‌های سطح شهر کمی سر کیسه را شل کنند و انواع مرغوب این محصول را تهیه کنند. تولیدکننده‌ها نیز چنانچه به‌همین منوال پیش بروند باید به دیگران حق بدهند که می‌گویند « قاشق ساختن کاری نداره؛ مشت می‌زنی پهن می‌شه، دمشو می‌کِشی دراز می‌شه».

نگرانی تبلیغاتی

این روزها در همه‌جای شهر فروشگاه‌ها، مراکز خدماتی و شرکت‌هایی که سر وکارشان در رابطه با رایانه است، بسیار زیاد شده‌اند. همین مورد باعث شده تا رقابت این شرکت‌ها با یکدیگر افزایش یابد تا جایی که حاضرند ارتقای قسمت‌های سخت‌افزاری مانند رَم‌، حافظه و کارت‌گرافیک و ... یک رایانه را با هزینه 100هزار تومانی انجام ‌دهند که البته نوع کیفیت این قطعات جای بحث دارد.

بنابراین افراد دیگر خیلی نگران خرابی رایانه خود نیستند چراکه به‌طور حتم در نزدیکی آنها یک مرکز رایانه وجود دارد و مجبور نیستند رایانه معیوب خود را کول کنند و به‌هر جای دوری ببرند. حتی در مواردی افراد متخصص این کار با یک تلفن در محل سکونت یا کار شهروندان حاضر می‌شوند.

اما نگرانی شهروندان به تبلیغات این شرکت‌ها برمی‌گردد چرا که برخی از آنها برای تبلیغ کار خود، روی هر دیواری شعاری غیر‌واقعی می‌چسبانند. از سوی دیگر اغلب کاغذهای تبلیغاتی با اندازه بزرگ چنان روی در منازل، پست برق و تلفن و ... چسبانده می‌شوند که هنگام کندنشان مقداری از رنگ را نیز با خود بر‌می‌دارند و جلوه زشتی به شهر می‌بخشند.

بهانه چراغ خاموش

از وقتی پل‌های عابر دارای پله‌برقی در برخی محدوده‌های شهر جایگزین پل‌های عابر معمولی شده‌اند دیگر بهانه‌ای برای استفاده‌نکردن از آنها باقی نمی‌ماند. با این حال خیلی از افراد بهانه‌های گوناگونی مانند اینکه پله‌های برقی آنها را به چند قدم آن ‌طرف‌تر از آنجایی که می‌خواهند بروند هدایت می‌کند یا اینکه چراغ درون بعضی از این پل‌ها خاموش است، می‌آورند.

برای نمونه یکی از نگارنده‌های این ستون هنگام عبور از روی یکی از همین پل‌ها با چراغ خاموش روی پله‌ برقی مواجه شد ولی عده‌ای دیگر در حالی که می‌توانستند به‌راحتی از روی پل عبور کنند عرض بزرگراه را در تاریکی شب در پیش ‌گرفتند. این در حالی است که این مشکل در عرض کمتر از یک‌روز پس از تماس با سامانه 137‌حل شد.

کد خبر 116441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز