یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: بعد از دوره‌‌ای از آرامش در عراق به خاطر ماه مبارک رمضان روز گذشته بار دیگر چند انفجار بغداد را لرزاند تا کابوس حملات تروریستی برای مردم این کشور یک بار دیگر آغاز شود

عراق انفجار

با وجود تدابیر ویژه امنیتی برای حفاظت از پایتخت عراق، صبح روز گذشته به‌صورت تقریبا همزمان چند انفجار در این شهر رخ داد. نخستین حمله با انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه المنصور واقع در غرب بغداد صورت گرفت. گفته می‌شود این انفجار در نزدیکی فروشگاه شلوغ یک شرکت تلفن همراه صورت گرفته است که بر اثر آن 18 نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مسئولان پلیس اعلام کرده‌اند که به احتمال زیاد این حمله توسط یک عامل انتحاری صورت گرفته است. تنها چند دقیقه بعد یک خودروی بمب‌گذاری شده در میدان عدن در منطقه کاظمیه واقع در شمال غربی بغداد منفجر شد که کشته شدن حداقل 13 نفر را به‌دنبال داشت. گزارش‌ها نشان می‌دهد هدف این بمب‌گذاری به احتمال زیاد ساختمان وابسته به وزارت امنیت ملی عراق بوده است و حداقل 70 نفر بر اثر این انفجار به‌شدت زخمی شده‌اند.

مقام‌های دولتی اعلام کرده‌اند که مجروحان این حملات به یک بیمارستان برده شده‌اند و فعلا امکان ارائه آمار دقیق‌تر از تلفات این انفجارها وجود ندارد. گفته می‌شود در مجموع بیش از 100 نفر در این انفجار‌ها به‌شدت مجروح شده‌اند که به خاطر وخامت حال برخی از آنها به احتمال زیاد آمار کشته شدگان این حملات تروریستی افزایش خواهد یافت. گزارش‌ها نشان می‌دهد که حداقل 2 مامور پلیس در میان کشته‌شدگان این حملات قرار دارند.

روز گذشته همچنین یک مرد عراقی به همراه فرزندش بر اثر انفجار خودروی خود در منطقه غزالیه در غرب بغداد کشته شدند. مقام‌های وزارت کشور عراق اعلام کرده‌اند که این خودرو به خاطر اتصال یک بمب مغناطیسی به بدنه آن در طول مسیر منفجر شده است. این در حالی است که منطقه سبز بغداد هم که محل استقرار ساختمان‌های دولتی و سفارتخانه‌های کشورهای مختلف به حساب می‌آید، روز گذشته از حملات در امان نبود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که حداقل 3 خمپاره روز گذشته به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز اصابت کرده است. به‌دنبال این حمله که تلفاتی نداشت بالگردهای آمریکایی و عراقی بر فراز آسمان منطقه سبز به پرواز درآمدند. حملات روز گذشته در حالی صورت گرفت که آمار نشان می‌دهد عملیات تروریستی در ماه‌ گذشته افزایش چشمگیری در عراق داشته است.

دولت عراق اعلام کرده است که ماه‌های جولای و آگوست بیشترین تلفات را در این کشور از سال 2008 تاکنون داشته است. این در حالی است که با وجود گذشت بیش از 6 ماه از انتخابات عراق گروه‌های سیاسی هنوز نتوانسته‌اند برای تشکیل دولت جدید این کشور به توافق برسند

کد خبر 116427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز