یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

محمدرضا جمالی: در آستانه روز 11 سپتامبر امسال 2 خط تبلیغی به‌صورت پررنگ از جانب رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی پی‌گرفته شد:

- خط اول، تأکید پررنگ روی ساخت مسجد در کنار خرابه‌های 11 سپتامبر
- خط دوم، قرآن‌سوزی توسط کشیش ورشکسته کلیسایی کوچک در فلوریدا.

اگر بخواهیم به‌صورت موجز به 2 خط تبلیغی فوق، نظر بیندازیم این واقعیت به‌دست می‌آید که هدف از طرح این موضوعات، انحراف اذهان عمومی از حادثه 11 سپتامبر و عاملان اصلی آن (آمریکایی‌ها) است؛ چراکه بازسازی و احداث یک مسجد در نیویورک مسئله تازه‌ای نبوده است و اساسا موضوعی نبوده که بخواهد آنقدر موجب جنجال‌های رسانه‌ای شود.

همین که ساخت مسجد به موضوع حادثه 11 سپتامبر از جانب رسانه‌های آمریکایی گره می‌خورد، نشانگر عملیات روانی برای مقصرتراشی علل حادثه یعنی متهم کردن مسلمانان است. درصورتی‌که مسلمانان بعد از مسیحیان، دومین قربانی حادثه برج‌های دوقلو بوده‌اند و نزدیک به 800 نفر از مسلمانان در این حادثه مشکوک کشته شده‌اند.

متهم کردن مسلمانان و ترویج سیاست اسلام‌هراسی در آمریکا و اروپا نمی‌تواند این واقعیت را پنهان کند که القاعده و طالبان محصول دستگاه جاسوسی آمریکا در درجه اول و برخی دولت‌های مرتجع وابسته به آمریکا در منطقه خاورمیانه بوده است و اینکه چرا آمریکا به‌رغم سال‌ها جنگ و مبارزه هنوز نتوانسته بن‌لادن رهبر القاعده و ایمن الظواهری معاون وی یا حتی ملاعمر رهبر طالبان افغانستان را دستگیر کند، موجب تردید بیشتر شده است؛ چراکه باید گروه القاعده و طالبانی باشند تا آمریکا توجیه حضور خود را در منطقه داشته باشد و از طرفی از اروپایی‌ها باج‌گیری کند و تسلط بیشتری بر منابع، مصروف دارد.

خط دوم تبلیغی که تقریبا همزمان با موضوع ساخت مسجد در رسانه‌های آمریکایی انعکاس یافت از جانب مهره سوخته و دیوانه‌ای بوده که در هیأت یک کشیش ورشکسته ظاهر شد که برابر اخبار نه‌تنها مرید و پیروی نداشته بلکه به‌شدت مفلوک بوده به‌طوری‌که از 50نفر پیرو تحمیق شده خود نیز برای مطامع خود بیگاری می‌کشیده است.

این کشیش ورشکسته جویای نام این‌بار برای 2 امر انحراف اذهان از موضوع 11‌سپتامبر که امروز جهانیان مطالبه جدی برای پیدا شدن عاملان اصلی آن دارند و بازسازی چهره هیأت حاکمه آمریکا در سناریویی در معرض خط تبلیغی رسانه‌ها قرار گرفت، به‌طوری‌که رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی به‌صورت گسترده از قصد قرآن‌سوزی توسط وی در 11سپتامبر خبر می‌دادند و از طرفی عنوان می‌کردند اوباما،

هیلاری کلینتون و برخی مقامات آمریکایی و حتی پاپ این رفتار را نابخردانه توصیف کرده و آن را محکوم می‌کنند که پس از صید مطلوب و انحراف اذهان از ماهیت اصلی 11 سپتامبر که همچنان مشکوک و مبهم مانده است و تلاش برای بازسازی چهره هیأت حاکمه آمریکا در سناریویی سرانجام کشیش مفلوک دست از قرآن‌سوزی برمی‌دارد و با طرح موضوع اسلام‌هراسی که در قالب ساخت مسجد نیویورک خود را نشان داد، وارد بازی تبلیغی جدیدی با رویکرد گفت‌وگو و مذاکره برای توقف ساخت مسجد می‌شود.

درحقیقت همه اتفاقات 2ماهه گذشته منتهی به 11 سپتامبر 2010 عملیات روانی در چارچوب انحراف اذهان از عاملان اصلی القاعده که همان آمریکاست بود و ترویج سیاست اسلام‌هراسی برای باج‌گیری از اروپا دنبال شد که پس از طراحی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی آن‌را اجرایی کردند به‌طوری‌که در روزهای نزدیک به 11 سپتامبر بمباران تبلیغی خود را به‌صورت گسترده بر افکار عمومی جهانیان گسیل می‌کردند.

پیش‌بینی می‌شود هرچقدر مطالبه جهانیان و خصوصا مردم آمریکا از هیأت حاکمه آن کشور درخصوص عاملان اصلی انفجار برج‌های دوقلو و القاعده بیشتر می‌شود سیاست تبلیغی آمریکا برای مبهم ماندن حادثه و متهم کردن مسلمانان پیچیده‌تر می‌شود. سیاستی که این دفعه در قالب پروژه قرآن سوزی توسط کشیش ورشکسته دنبال شد.

کد خبر 115902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز