در آغاز هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر همه نگاه‌ها معطوف به دیدار حساس مس کرمان و استقلال تهران بود ولی بازی‌های دیگر هم جذابیت‌های خاص خودش را داشت.

فوتبال

مهم‌ترین اتفاق، برد ذوب‌آهن در خانه تراکتورسازی و شکست خانگی پیکان مقابل نفت تهران بود.در ضمن سایپا هم با پیروزی مقابل شاهین بوشهر تا حدودی از بحران خارج شد و فولاد هم بازی 2بر صفر باخته مقابل صنعت نفت را با تساوی 2-2 عوض کرد.ذوب‌آهن در یک بازی حساس توانست تراکتورسازی را در حضور 80 هزار تماشاگر شکست بدهد و این برد، روحیه شاگردان منصور ابراهیم‌زاده را در آستانه بازی با پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی بالا برد.

گل‌های میهمان توسط سیدمحمد حسینی و محمد قاضی به ثمر رسید و لئوناردو پیمنتا هم در دقیقه 95 تک گل میزبان را زد. ابراهیم‌زاده که حالا تیمش 19 امتیازی است، از این برد خوشحال است و می‌گوید: «بازی‌های متعددی را از تراکتورسازی دیده ‌بودم و می‌دانستم که تغییرات انجام شده در این تیم محسوس نیست و آنها شاکله خود را حفظ کرد‌ه‌اند.

2تیم ذوب‌آهن و تراکتورسازی یک سبک بازی می‌کنند و برای بردن باید نشان می‌دادیم که تیمی که تجربه بیشتر دارد، می‌تواند برنده باشد.» او ادامه می‌دهد: «تراکتورسازی حریف قدری بود و به ما فشار آورد و یاد داد که چطور در لیگ قهرمانان آسیا احتمال دارد تحت فشار قرار بگیریم. ما این هفته یک بازی سخت با پوهانگ خواهیم داشت و برای اینکه شانس صعود خود را بالا ببریم اجازه نخواهیم داد که آنها با دست پر اصفهان را ترک کنند. در این مسابقه حتی تساوی برای ذوب‌آهن نتیجه بدی خواهد بود.»

اعتراض تراکتور به تیم ملی

دیدار تراکتورسازی و ذوب‌آهن حاشیه‌های خاص خودش را هم داشت که مهم‌ترین آن اعتراض سرمربی تراکتور به برنامه‌های تیم ملی بود. او نسبت به شرایط بدنی محمد نصرتی به‌شدت از تیم ملی انتقاد کرد و معتقد بود که نصرتی را سالم به تیم ملی تحویل دادند و ناسالم تحویل گرفتند. سرمربی تراکتور بهانه‌های دیگری هم در مورد شکست تیمش آورد که مهم‌ترین آن قضاوت ممبینی و تعطیلی لیگ برتر بود. نصرتی اما در مورد حرف‌های سرمربی تیمش می‌گوید:« من سرما خورده بودم اما بازی خیلی بدی هم انجام ندادم. این قضیه ربطی به تیم ملی و قطبی ندارد.

به هر حال تیم ملی باید بازی تدارکاتی داشته باشد. تیم ملی سمبل فوتبال کشور است و اگر نتیجه نگیرد، بقیه فوتبال تعطیل می‌شود. به‌نظر من مشکل اصلی به برنامه‌ریزی فدراسیون مربوط است که همیشه در اینگونه بازی‌ها، بازیکنان تیم ملی خسته یا مصدوم می‌شوند.

نمی‌دانم چرا فدراسیون فوتبال برای تیم ملی پرواز چارتر نمی‌گیرد. کسی می‌داند هنگام برگشت به ایران 6ساعت در فرودگاه دوبی معطل ماندیم؟ این چه وضع بلیت گرفتن است؟ اگر کسی در این سفر به‌دلیل شرایط بد پروازی مصدوم می‌شد‌، ‌چه کسی پاسخگو بود و اگر خدای ناکرده بازیکنان دچار مشکل می‌شدند این دو بازی چه فایده‌ای داشت؟»

خوشحالی عجیب مایلی‌کهن

سایپا که در بحران نتیجه‌گیری قرار داشت با 2گل کریم انصاری‌فرد بازیکن ملی‌پوش خود، شاهین بوشهر را شکست داد تا 10 امتیازی شود. این دیدار تا ثانیه‌های پایانی با تساوی یک - یک پیش می‌رفت ولی انصاری فرد گل دوم را زد تا محمد مایلی‌کهن پس از به ثمر رسیدن گل پیروزی بخش سایپا، خوشحالی زیاد و عجیبی را از خود نشان دهد؛ رفتاری که از او کمتر دیده شده است. تک‌گل شاهین توسط امجد شکوه مقام به ثمر رسید.

در یک بازی دیگر پیکان قزوین نشان داد که بازهم پتانسیل سقوط به لیگ دسته اول را دارد و این بار در یک بازی خانگی با نتیجه 3بر یک مغلوب نفت تهران شد. اکبر صغیری، حسین امامیان و مهدی محمدزاده برای نفت و علی قربانی برای پیکان گلزنی کردند. نفت با این برد 11امتیازی شد و پیکان هم کماکان 7 امتیازی است. بعد از این بازی محمد احمدزاده اعلام کرد که شکست را به گردن می‌گیرد و حسین فرکی سرمربی نفت هم گفت:«من می‌دانستم که پیکان را شکست می‌دهیم.»

دربی خوزستان هم یکی دیگر از بازی‌های حساس جمعه بود که با تساوی 2-2 به پایان رسید. ابتدا شاگردان کاسیمیرو با 2گل از حریف پیش افتادند ولی فولاد در نیمه دوم با 2گل رضا نوروزی بازی را به تساوی کشاند. این بازیکن که در فصل جاری تاثیرگذارترین مهره فولاد بوده است، باز هم گلزنی کرد تا شمار گل هایش را به عدد 6 برساند و در کنار میداوودی و ادینهو قرار بگیرد.صنعت نفت و فولاد در جدول به‌ترتیب 13 و 10 امتیاز دارند.

کد خبر 115859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز