گروه حوادث: 34ساعت بعد از ربوده شدن کودک 8 ساله ای در شرق پایتخت ،کارآگاهان اداره 11آگاهی تهران با دستگیری آدم ربایان 200میلیون تومانی ، گروگان خردسال را آزاد کردند.

ساعت 7 صبح چهارشنبه گذشته، دختر 8 ساله‌ای به نام تینا،برای رفتن به مدرسه با مادرش خداحافظی کردو به جلوی در آپارتمانشان در مجیدیه شمالی رفت . در حالیکه دختر خردسال در انتظار سرویس مدرسه بود ، پراید سفید رنگی مقابل پایش توقف کرد و پس از آنکه یکی از سرنشینان خودرو به صحبت کردن با دختر خردسال پرداخت،ناگهان سرنشین دیگر پراید که متوجه شده بود مادر کودک از پنجره مراقب کودکش است، با یک حرکت سریع دختر خردسال را زیر بغل زده و به داخل خودرو انداخت و لحظاتی بعد خودرو به سرعت دور شد . مادرتینا خودراسراسیمه به کوچه رساند ولی تلاش او برای نجات تنها فرزندش
بی نتیجه ماند.
 گروگان 200 میلیونی
مادر دختر خردسال به سرعت موضوع را به پدربزرگ کودک  اطلاع داد و آن زمان بود که موضوع کودک ربایی به ماموران کلانتری 190 مجیدیه گزارش شد وعملیات پلیسی برای شناسایی کودک ربایان آغازشد. در حالیکه احتمال به خطر افتادن جان کودک وجود داشت، پرونده برای بررسی های تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره 11آگاهی پایتخت قرار گرفت و سرهنگ بهگذر و سروان نجفی با سرپرستی سرهنگ شفیقی تحقیقات خود را برای یافتن سرنخی از ربایندگان آغازکردند. در نخستین مرحله کارآگاهان با بازجویی از مادر تینا که تنها شاهد ربوده شدن فرزندش بود ، دست به چهره نگاری از ربایندگان زدند، اما در حالیکه چهره نگاری‌ها نتیجه‌ای دربر نداشت ، ربایندگان با پدربزرگ کودک که از فروشندگان  بزرگ لوازم ساختمانی است تماس گرفته و در قبال آزادی کودک درخواست 200 میلیون تومان کردند.
 ربایندگان، این مرد را تهدید کردند اگر مبلغ درخواستی آنها را تهیه نکند و یا موضوع را به پلیس اطلاع دهد، دیگر نوه اش را نخواهد دید. به این ترتیب ماموران با دادن آموزشهای لازم از پدر بزرگ کودک خواستند تا فرصتی ایجاد کند تا ماموران بتوانند ربایندگان را شناسایی کنند و به این ترتیب بررسی‌ها برای ردیابی محل اختفای کودک درحالی آغاز شد که ربایندگان عجول در مدت کمتر از 24ساعت بیش از10باربا پدربزرگ کودک تماس گرفته و درخواست خود را تکرارکردند.
ردپای یک آشنا درماجرای کودک ربایی
در حالیکه بررسی ها نشان می داد ربایندگان آشنایی زیادی با خانواده کودک و وضعیت مالی آنها دارند این احتمال که آنها از آشنایان خانواده باشند قوت گرفت و پیگیری این فرضیه کارآگاهان را در مسیر صحیح بررسی‌های پلیسی قرار داد. به این ترتیب در جریان دهمین تماس ماموران توانستند مخفیگاه یکی از ربایندگان را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند. مرد جوان در بازجویی‌ها مخفیگاه  طراح اصلی نقشه کودک‌ربایی را در حوالی چهاردانگه اسلامشهر  لو داد و به این ترتیب ساعت 17 پنج‌شنبه سی‌ام آذر، با دستگیری این مرد از سوی ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی ، کودک خردسال بعد از34ساعت اسارت به آغوش خانواده‌اش بازگشت.
اطلاعات ندهید
 سرهنگ حسین خوئینی معاون مبارزه با جرایم جنایی آگاهی پایتخت با بیان این خبر گفت :یکی ازآدم ربایان به دلیل آشنایی خانوادگی با خانواده کودک از وضعیت مالی پدربزرگ تینا مطلع بوده و از این رو نقشه آدم‌ربایی را به همراه متهم دیگر طراحی و عملی کرده است، امادر طول این مدت هیچ‌گونه آزاری به کودک نرسیده است و وی سالم تحویل خانواده اش شد.  سرهنگ خوئینی  با تاکید بر ضرورت مراقبت از فرزندان گفت: خانواده‌هایی که از سرویس مدارس برای رفت و آمد فرزندان خود استفاده می‌کنند پیش از اطمینان از سوارشدن فرزندشان به وسیله نقلیه، او را در خیابان رها نکرده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس اطلاع دهند.  سرهنگ خوئینی افزود: در این میان توجه به این نکته ضروری است که افراد و خصوصا اشخاص ثروتمند اطلاعات مربوط به شغل و دارایی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
کد خبر 11584

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز