جمعه ۱ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، «تله» گیشه سینماها را داغ کرد.

هجدهمین ساخته بلند سیروس الوند در طول 7 روز، 70میلیون تومان فروخته تا با معدل روزانه 10میلیون تومان، افتتاح چشمگیری را در گیشه تجربه کند. «تله» داستانی پرفراز و نشیب دارد که تماشاگر را کاملا با خود درگیر می‌کند. جدا از این، مهمترین دلیل فروش فیلم را می‌توان حضور ستاره‌های پول‌ساز در آن دانست. ترکیب محمدرضا گلزار، مهناز افشار و امین حیایی که پیش از این هم در گیشه جواب داده بود، بار دیگر به عنوان برگ برنده مورد استفاده قرار گرفته است. چند فیلم متاخر سیروس الوند در گیشه نتیجه مناسبی نداشت. «برگ برنده» و «رستگاری در 20/8» فروش مناسبی نداشت و حالا «تله»‌ نوار ناکامی‌های الوند را قطع می‌کند. پرفروش‌شدن «تله» همزمان شده با کلیدخوردن فیلم تازه الوند. «زن دوم» که با حضور نیکی کریمی و محمدرضا فروتن کلید خورده است هم گویی از جنس سینمای «تله» ‌است.
«بی‌وفا» دیگر فیلم روی پرده همچنان روند متوسطش را ادامه می‌دهد. «بی‌وفا» یک خط داستانی آشنا دارد؛ مایه جابه‌جایی آدم‌ها و قرارگرفتن یک دختر جنوب شهری در موقعیت یک زن متمول، گویی قرار بوده مهمترین عامل جذابیت فیلم باشد. حمید گودرزی بازیگر نقش اول مرد «بی‌وفا» بیشتر به عنوان بازیگر تلویزیونی شناخته شده است؛ درست بر عکس الناز شاکردوست که در این سال‌ها به عنوان بازیگر جوان سینما به جایگاهی نسبتا تثبیت‌شده دست یافته است. «بی‌وفا» با در اختیار داشتن 15سالن، نزدیک به 180میلیون تومان فروخته است.
«گیس‌بریده» ساخته جمشید حیدری هم در طول دو هفته‌ای که از اکرانش می‌گذرد، نزدیک به 80میلیون تومان فروخته است که برای این فیلم رقم قابل قبولی به شمار می‌آید. «گیس بریده» بخش عمده‌ای از فروشش را مدیون حضور گل‌شیفته‌ فراهانی و محمدرضا شریفی‌نیاست. گل‌شیفته فراهانی این روزها «م.مثل مادر» را هم روی پرده دارد که پرفروش‌ترین فیلم این دوره از اکران نیز به شمار می‌آید. محمدرضا شریفی‌نیا هم که به هر حال جزو بازیگران پرمخاطب سینما محسوب می‌شود.
فیلم ضعیف «گیس بریده» با استعانت از این دو بازیگر، تاکنون فروش متوسطی داشته است. «م.مثل مادر» نیز همچنان در هشت سینما به اکران خود ادامه می‌دهد؛ فیلمی که پس از گذشت نزدیک به دو ماه از اکرانش، روزانه 2میلیون تومان می‌فروشد. فروش این ملودرام تلخ تاکنون به مبلغ 520 میلیون تومان رسیده است.
کد خبر 11578

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز