گروه اقتصادی: دولت برگ دیگری برای انتقال کارمندان دولتی از شهر تهران به سایر شهرها روکرد و سیاست محروم کردن ساکنان شهر تهران و تشویق کسانی که بخواهند از تهران بروند را در پیش گرفت.

Tehran Immigration

براساس تازه‌ترین مصوبه دولت، تسهیلات صندوق مهر امام رضا به تهرانی‌ها داده نمی‌شود و اعطای هرگونه تسهیلات تشویقی توسط دستگاه‌های اجرایی به دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به‌ویژه بخش خصوصی و کارمندان آنها در شهر تهران لغو خواهد شد.

اما برای تشویق مردم و کارمندان به خروج از تهران نه تنها امتیازات جدیدی از جمله افزایش حقوق و تسهیلات بانکی خرید و یا ساخت مسکن درنظر گرفته شده است بلکه کارمندانی که از تهران بروند باید به دولت تعهد محضری بدهند که دست‌کم 10سال در محل انتقال کارکنند. این تصمیم دولت در شرایطی ابلاغ می‌شود که براساس آخرین گزارش‌ها تا‌کنون انتقال 1700 نفر از متقاضیان خروج از تهران قطعی شده است.

آیا تدبیر جدید دولت باعث تشویق بیشتر ساکنان شهر تهران برای رفتن از پایتخت خواهد شد؟ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دولت در مصوبه‌ای، تصمیمات جدیدی برای کارمندان متقاضی انتقال از تهران اتخاذ و ابلاغ کرد که براساس این تصمیم ارائه تسهیلات صندوق مهر رضا در تهران ممنوع شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کارگروه انتقال کارکنان دولت از شهر تهران، با اصلاح آیین‌نامه قبلی خود مقرر کردند:

انتقال به مناطق محروم با امتیاز ویژه

نمایندگان رئیس‌جمهور تصویب کردند: به کارمندان رسمی‌و پیمانی متخصص که به مناطق محروم انتقال می‌یابند، به میزان 700 تا 2 هزار امتیاز، فوق‌العاده شغل تعلق خواهد گرفت و امتیازات کارمندان رسمی‌ و پیمانی که به مناطق یادشده منتقل می‌شوند، تا 25 درصد امتیاز حقوق ثابت افزایش می‌یابد.

تسهیلات بانکی برای مسکن انتقالی‌ها

تصمیم اخیر کارگروه انتقال تاکید دارد: بانک مرکزی به‌منظور تسهیل انتقال کارکنان دولت، تسهیلات ویژه را حسب مورد به کارکنانی که به‌صورت قطعی به استان‌ها منتقل می‌شوند با درخواست آنان و تأیید دستگاه‌های اجرایی از طریق بانک عامل پرداخت می‌کند که شامل وام ساخت مسکن به ارزش 25میلیون تومان، وام خرید مسکن به ارزش 20میلیون تومان، وام تعمیرات خانه به ارزش 5 میلیون تومان وام ودیعه مسکن به ارزش 10 میلیون تومان خواهد بود.

دولت تعهد محضری 10ساله می‌گیرد

طبق مصوبه جدید دولت، کارمندانی که در اجرای آیین‌نامه انتقال کارمندان، انتقال می‌یابند، موظفند تعهد محضری مبنی بر انجام 10 سال خدمت در دستگاه اجرایی محل خدمت ارائه کنند.همچنین بازنشستگانی که از تسهیلات این تصمیم‌نامه بهره‌مند شده‌‌اند، مکلف به ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر عدم‌مراجعه به محل سکونت قبلی خواهند بود.

تنبیه‌های مادی در راه است

این گزارش می‌افزاید: اعطای هرگونه تسهیلات تشویقی توسط دستگاه‌های اجرایی به دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به‌ویژه بخش خصوصی و کارمندان آنها در شهر تهران لغو و به سایر شهرستان‌های استان تهران اختصاص می‌یابد. براساس این مصوبه، از این پس صندوق مهر امام رضا (ع) مجاز به ارائه و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، مسکن و غیره در شهر تهران نیست و موظف است تسهیلات یاد شده را به شهرستان‌های استان تهران اختصاص دهد.

کد خبر 114803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز