گروه شهری: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بلند مرتبه‌سازی‌های بی‌رویه در مناطق شمالی شهر بدون تامین پارکینگ به شهرداری تهران پیشنهاد کرد لایحه‌ای دوفوریتی مبنی بر ممنوع شدن بلند مرتبه‌سازی‌ تا قبل از اعلام رسمی طرح تفصیلی جدید برای بررسی و تصویب به شورای شهر ارائه کند

building

مهدی چمران در سیصد‌و‌سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید بلندمرتبه‌سازی‌ در تهران پیش‌از ابلاغ طرح تفصیلی تهران ممنوع شود.معصومه ابتکار عضو کمیسیون توسعه و عمران شورا نیز با اشاره به افزایش ساخت و ساز ساختمان‌های هرمی شکل و بلندمرتبه که اغلب فاقد پارکینگ هستند، گفت: در حال حاضر تمام کوچه‌های منطقه یک و 2 به‌دلیل نبود پارکینگ قفل شده است.

در ادامه این جلسه، هیربد معصومی معاون شهرسازی شهرداری تهران با اعلام اینکه طرح تفصیلی تا 2 ماه آینده اعلام می‌شود، گفت: در ضوابط جدید بلند مرتبه‌سازی‌ که در شورای‌عالی شهرسازی به تصویب رسیده عرض معابر نیز در نظر گرفته شده است.

معاون شهرسازی شهرداری تهران افزود: از سال 85 در هر جایی که بلند مرتبه‌سازی‌ تصویب شده 20 درصد پارکینگ اضافه برای ارباب‌رجوع نیز در نظر گرفته شده است.در ادامه جلسه شورای شهر لایحه مجوز خرید املاک و اراضی سپاه در طرح بزرگراه شهید شوشتری بررسی شد.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران در مورد این لایحه گفت: در کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر مقرر شد قیمت‌گذاری اینگونه اراضی کارشناسی شده باشد و همچنین قیمت املاکی که در مناطق مختلف قرار دارند و باید فروخته یا خریداری شوند مشخص شده و این اطلاعات در اختیار کمیسیون قرار گیرد.

رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز افزود: برای تملک اراضی یک اعتبار کلی در بودجه مصوب سال‌جاری در نظر گرفته شده و اعتبار مورد نیاز این پروژه نیز تعیین شده است ولی هزینه خرید این پروژه بیش از سقف معاملات در اختیار شهردار که مصوبه شورای شهر را دارد، است.

بنابراین شهرداری نیاز به مجوز شورای شهر برای خرید دارد.براساس این گزارش بررسی این لایحه به‌دلیل وجود برخی شبهات به جلسه آتی شورای شهر موکول شد.

کد خبر 114062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز