گروه شهری: ظرف چند روزآینده (سوم دی ماه) سه ایستگاه جدید آتش نشانی در تهران افتتاح خواهد شد.

علاوه براین سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در نظر دارد تا پایان امسال 5 ایستگاه دیگر از این دست را آماده بهره برداری نماید.

به گزارش همشهری، محمدرضا حاجی بیگی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت:  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است  تعداد ایستگاه‌های آ‌تش‌نشانی شهر تهران تا پایان سال 86 به 120 مرکز افزایش یابد که تحقق این امر در کنار راه‌اندازی سیستم GIS  موجب می شود سرعت حضور نیروهای امداد و نجات آتش نشانی  بر سر محل بروز حادثه از 5 دقیقه فعلی به سه دقیقه که سرعت استاندارد جهانی است کاهش یابد.

وی با اشاره به فعال بودن 77 ایستگاه آتش‌نشانی با ساختمان ثابت و  حدود 15 ایستگاه آتش نشانی در قالب  کانکس و به صورت موقت  افزود : با بهره برداری از ایستگاه‌های جدید آتش نشانی در تهران یک ساختمان ویژه نیز در کنار هر ایستگاه برای استقرار نیروهای اورژانس  احداث خواهد شد تا در مواقع بروز حوادث ضمن حضور نیروهای آتش‌نشان در صورت لزوم نیروهای امدادی اورژانس نیز در کوتاهترین زمان در محل حاضر شوند .

مدیرعامل سازمان سازمان آتش نشانی شهرتهران تاکید کرد : برنامه استقرار نیروهای امدادی اورژانس از چندی پیش در تعدادی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران آغاز شده و به تدریج سایر ایستگاه‌های آتش نشانی نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت .

حاجی بیگی خبرداد: همچنین  قرار است در راستای تجهیز سازمان آتش نشانی ، تا آخر امسال با هزینه حدود 200 میلیارد ریال یکسری تجهیزات بالابر و نردبان ویژه امدادرسانی در مواقع بروز سانحه آتش‌سوزی در ساختمان‌های بلندمرتبه از کشورهای پیشرفته اروپایی خریداری شود.

کد خبر 11406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز