مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

مدیرعامل سازمان‌ آتش نشانی شهر تهران از آموزش آتش نشانان داوطلب در محله های شهر تهران از ماه آینده خبر داد.

به گزارش سما ، محمدرضا حاجی بیگی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از توان نیروهای مردمی در سطح محلات به عنوان بازوهای کمکی نیروهای آتش نشانی در هنگام بروز حوادث و بلایای مختلف ، تصریح کرد: آموزش همگانی شهروندان داوطلب و علاقه مند در محلات به منظور فراگیری اصول اولیه امداد و نجات و همچنین بهره گیری از نیروهای بسیجی در این راستا، به عنوان نخستین گام از اجرای طرح آتش نشان داوطلب در محلات از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اعلام آمادگی مناطق شهر تهران برای جذب نیروهای علاقه مند به منظور آموزش در این زمینه ، گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با شورایاری های محلات ، قرار است پس از شناسایی و جذب داوطلبان علاقه مند ، این افراد بر اساس محل سکونت خود به نزدیک ترین منطقه آتش نشانی معرفی و در کلاس های آموزشی که در همین زمینه تشکیل خواهد شد ، شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در پایان دوره آموزشی به شرکت کنندگان مجوز پایان دوره آموزش اهدا خواهد شد ، تصریح کرد: هم اکنون کارت آتش نشان داوطلب زیر چاپ است و از ماه آینده ، پس از پایان دوره آموزشی ، به هر شرکت کننده یک کارت آتش نشان داوطلب اهدا خواهد شد.

حاجی بیگی تاکید کرد: فارغ التحصیلان پس از پایان دوره آموزشی ضمن دریافت کارنامه ای از این سازمان در خصوص عملکرد کاری خود طی دوران آموزشی ، می توانند به صورت آتش نشان داوطلب جذب این سازمان شوند تا در شرایط حادثه ای از کمک ، یاری و توان اجرایی این افراد نیز در کنار سایر نیروهای آتش نشانی استفاده شود.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ، داوطلبان علاقه مند به فراگیری دوره های آموزشی آتش نشان داوطلب در محلات می توانند از مهر ماه با مراجعه به مناطق محل سکونت خود برای حضور در دوره های آموزش ثبت نام کنند.

کد خبر 3783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز