سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

گروه بین‌الملل: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان همانطور که وعده داده بود مدارک لازم درباره دست‌داشتن رژیم صهیونیستی در ترور رفیق حریری،نخست‌وزیر ترور شده لبنان را در کنفرانسی خبری ارائه کرد

سید حسن

و به تشریح جزئیات طرح‌های خطرناک این رژیم برای به راه انداختن جنگ داخلی و فتنه مذهبی در این کشور پرداخت.دبیر کل حزب‌الله لبنان با ارائه اسناد و تصاویری مبنی بر مداخله رژیم صهیونیستی در ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر فقید لبنان گفت: دشمنی رژیم اسرائیل با مقاومت باعث شده که این رژیم از هر فرصتی برای نابودی مقاومت و تلاش برای خلع سلاح حزب‌الله، استفاده کند.

سیدحسن نصرالله در این کنفرانس که به‌صورت زنده از شبکه‌های مختلف خبری منطقه‌ای و بین‌المللی پخش شد عکس‌هایی از محل ترور رفیق حریری را نشان داد و تاکید کرد که هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی این عکس‌ها را از محل وقوع انفجار خودروی نخست‌وزیر پیشین لبنان و زمان ترور او در فوریه سال 2005 در بیروت گرفته‌اند.

وی گفت: حزب‌الله لبنان تصاویری در اختیار دارد که نشان می‌دهد هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی این تصاویر را از زمان‌های مختلف و از زوایا و مسافت‌های متعدد در مسیر حرکت خودروی حامل رفیق حریری و پیش از انفجار خودروی او در روز چهاردهم فوریه سال 2005 گرفته‌اند و این مسائل می‌تواند نشانه‌هایی از مقدمه‌سازی‌ برای اجرای عملیات ترور باشد.

دبیرکل حزب‌الله همچنین به افشای فعالیت‌ جاسوس‌هایی پرداخت که در سال‌های دور برای رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کردند و با نفوذ در بین دستگاه امنیتی رفیق حریری، نخست‌وزیر وقت لبنان اطلاعات اشتباه را در اختیار آنها قرار می‌دادند.
نخستین جاسوسی که توسط نصرالله افشا شد فردی لبنانی به نام احمد نصرالله بود که در سال 1996 برای رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد و تصاویر مراکز مهم و منازل شخصیت‌های لبنانی در بیروت و جنوب لبنان را در اختیار دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم قرار می‌داد.

پس از پخش تصاویری از اعترافات این جاسوس رژیم صهیونیستی، سیدحسن نصرالله تاکید کرد: این اعترافات، شاهدی است که داستان‌سازی‌‌های اسرائیل را در آن زمان نشان می‌دهد که ذهن رفیق‌حریری را به این مسائل مشغول کرده بود. اسرائیل به این ترتیب از همان ابتدا توانست در ذهن خیلی‌ها وجود توطئه‌ای خیالی از این نوع را جا بیندازد؛ چرا که این جاسوس با نفوذ در دستگاه امنیتی حریری به آنها می‌گفته است که به‌عنوان مثال از یک مسیر نروید چون حزب‌الله درنظر دارد در کنار خودروی عبوری شما بمب‌گذاری کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان از فیصل مقلد، محمود رافع، ناصر نادر و ادیب العمل از جمله عوامل صهیونیستی دستگیر شده نام برد و گفت که این تروریست‌ها در اعترافات خود به تلاش برای ترور و انفجارهای تروریستی در لبنان اعتراف کرده‌اند.

سید حسن نصرالله بمب‌گذاری در منطقه زهرانی به‌منظور ترور نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، ایجاد فتنه بین شیعه و سنی، ترور غالب عوالی و انتشار بیانیه‌ای جعلی به نام گروه جندالشام برای انحراف از توجه به اسرائیل، برنامه‌ریزی برای ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان و چندین توطئه تروریستی دیگر را از جمله اعترافات عوامل جاسوسی اسرائیل دانست.

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود به مرور اتهامات اسرائیل علیه حزب‌الله درباره ترور رفیق حریری پرداخت و اظهار داشت: اسرائیلی‌ها در چهاردهم فوریه 2005 (روز ترور حریری) از همان ابتدا ما را به ترور حریری متهم کردند و به تکرار این دست اتهامات ادامه دادند.

وی گفت: در لبنان نیازی نیست به فهرست بلند بالای اسامی کسانی که اسرائیل آنها را کشته است اشاره کنیم. شاید لبنان بعد از فلسطین اشغالی یکی از بهترین میدان‌هایی است که اسرائیل قادر به اجرای توطئه ترور در آن است. نصرالله تاکید کرد: اسرائیل همچنین منافع و انگیزه لازم را برای ترور حریری داشت، هرچند آنچه می‌گویم تحلیلی سیاسی است ولی مبتنی بر اسناد و مدارک قطعی است.

همه می‌دانند که خصومت اسرائیل با مقاومت لبنان بسیار شدید است. اسرائیل با همه جنبش‌های مقاومت به‌ویژه با حزب‌الله خصومت دارد. اسرائیل مشتاق است که از هر فرصتی اعم از امنیتی، نظامی یا داخلی برای از بین بردن مقاومت یا خلع سلاح آن استفاده کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در این نشست خبری که جمع زیادی از خبرنگاران لبنانی و نمایندگان خبرگزاری‌های عربی و بین‌المللی در آن حضور داشتند، ادامه داد: محمود رافع، جاسوس دیگر اسرائیل که به نقش داشتن در 4 عملیات ترور اعتراف کرده فعالیت اصلی‌اش در زمینه کارگذاشتن بمب‌ها و استقبال از اسرائیلی‌ها در داخل لبنان بوده است. وی گفت: محمود رافع به هدف قرار دادن شماری از فرماندهان مقاومت اعتراف کرده است.

جهت اطلاع می‌گویم که دادگاه نظامی برای این مزدور حکم اعدام صادر کرد. در سال 2005 او کوشید با بمب‌گذاری در منطقه زهرانی در جنوب لبنان نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان را ترور کند. البته دستگاه اطلاعاتی ارتش لبنان اقدام به کشف و خنثی کردن این بمب کرد. نصرالله گفت: انتظار می‌رود که در حکم صادره دادگاه ترور حریری که تحت نفوذ لابی رژیم صهیونیستی قرار دارد، برخی از عناصر حزب‌الله متهم این پرونده معرفی شوند تا موجبات بروز فتنه و اختلاف داخلی در لبنان فراهم شود.

دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد: با توجه به اینکه اعتمادی به کمیته تحقیق دادگاه بین‌المللی درباره ترور رفیق حریری نداریم، اگر دولت لبنان کمیته‌ای را برای تحقیق در این باره تشکیل دهد، حزب‌الله اسناد و مدارک خود را در این باره در اختیار آن قرار خواهد داد و با آن همکاری می‌کند.

وی گفت: اگر دادگاه بین‌المللی اسناد و مدارکی را که امروز ما ارائه دادیم، نادیده بگیرد، موضع ما را در قبال این دادگاه که آن را قبول نداریم، نشان خواهد داد. نصرالله تاکید کرد که اسناد و مدارک حزب‌الله لبنان افق‌های جدیدی را در جریان تحقیقات مربوط به این ترور می‌گشاید.

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به اتهام جاسوسی


دولت لبنان فهرستی از 150 پرونده جاسوسی برای ارائه به شورای امنیت سازمان ملل و شکایت از رژیم صهیونیستی به اتهام جاسوسی در این کشور تنظیم کرده است. ابراهیم نجار، وزیر دادگستری لبنان اعلام کرد که این فهرست به وزارت خارجه لبنان ارائه شده و قرار است پس از بررسی موضوعات مربوط به این پرونده این فهرست به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود.

علی الشامی، وزیر امور خارجه لبنان هم گفت: ما در حال آماده کردن مقدمات اقامه دعوی در شورای امنیت علیه اسرائیل درخصوص جاسوس‌های اسرائیل هستیم. لبنان پیش‌تر شکایتی رسمی در مورد تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای به خدمت گرفتن جاسوسان در لبنان به سازمان ملل ارائه کرده است.

همچنین میشل سلیمان، رئیس‌جمهور لبنان نیز در مورد تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جاسوسی در لبنان در دیدار اخیرش با جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگو کرده بو

کد خبر 113592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز