گروه اقتصادی: سخنگوی اقتصادی دولت با تاکید بر عزم جدی دولت برای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از نیمه‌دوم سال‌جاری علت کاهش ذخایر ارزی ایران در بانک‌های خارجی را تامین نیاز ارزی داخلی عنوان و تصریح کرد: بانک مرکزی نسبت به تعهدات خود به بانک‌ها و مشتریان خارجی پایبند بوده و به میزان لازم سپرده خود را در حساب‌های خارجی حفظ می‌کند

Subsidies

به گزارش فارس و پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، شمس‌الدین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: دولت برای تامین نیاز ارزی داخل بخش قابل توجهی از ذخایر ارزی کشور را در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اختیار بخش‌های مولد قرار داده است.

سخنگوی اقتصادی دولت علت این اقدام را سیاست‌های دولت در چند ماه گذشته برای استفاده از سپرده ارزی در خارج از کشور، جهت سرمایه‌گذاری در داخل عنوان و بدون اعلام رقم خاصی اعلام کرد: بخش قابل توجه ذخایر ارزی از سیستم بانکی و بانک مرکزی به داخل کشور منتقل شده است.

حسینی افزود: بانک مرکزی و بانک‌های تجاری نه تنها متعهد شده‌اند، بلکه مکلف به انجام تعهدات خود در قبال مشتریان خارجی شده‌اند و به میزان تعهد مشتری در بانک‌های مورد اطمینان خارجی حساب‌هایی قرار داده‌اند. وزیر اقتصاد با قانونی خواندن مصوبه دولت مبنی بر پرداخت یک میلیون تومان به نوزادان از سال‌جاری گفت: مصوبه این طرح در نشست 18 آبان سال گذشته هیأت دولت در مشهد مقدس بود که چون مصوبات دولت از طریق مراجعی مانند مجلس و دیوان محاسبات مورد نقد قرار نگرفت، لازم‌الاجراست و در آیین‌نامه پیش‌بینی آن ساز و کاری وجود دارد که موکول به اعتبار قانون بودجه هر سال شده است.

ماجرای هل‌دادن ماشین هدفمندکردن یارانه‌ها

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور اعلام کرده است ستادی برای جلوگیری از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تشکیل شده، گفت: سخنگوی دولت هم نظر دولت را می‌‌گوید؛ قطعا مقابله‌هایی با اجرای هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود که با انگیزه‌های مختلف صورت خواهد گرفت.

وی در مورد زمان دقیق اجرای هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به گفته رئیس‌جمهور اظهار داشت: اطلاعات و جزئیات به موقع اعلام می‌شود اما رئیس‌جمهور هم به‌طور قطع گفت که قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا می‌شود. سخنگوی اقتصادی دولت در مورد تضمین اجرای هدفمندی یارانه‌ها و پیشنهاد خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر اجرا نشود آیا وزیر اقتصاد استعفا خواهد کرد، اظهار داشت: آیا شما تضمین می‌دهید اگر قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرا نکنم مجلس مرا استیضاح نکند؟

وی تأکید کرد: من نه تنها از حامیان هدفمندی یارانه‌ها بودم که اکنون نیز هستم و سهم ما این است که قانون را به درستی اجرا کنیم. وزیر اقتصاد گفت: برای اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها اگر لازم باشد کت خود را درمی‌آورم و ماشین هدفمندی یارانه‌ را هل می‌دهم.
وی تأکید کرد: کسانی که نسبت به اجرای هدفمندی یارانه‌ها انتقاد می‌کنند آیا تضمین می‌دهند اگر این قانون اجرا نشود از سال 1395 به بعد چگونه کشور را می‌خواهند اداره کنند؟ او اظهار داشت: ترساندن بیمار کاری ندارد؛ باید آن را مداوا کرد

کد خبر 113526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز