همشهری آنلاین: علی اصغر سلطانیه، به غرب و آمریکا توصیه کرد که فرصت ایجاد شده در پی نامه ایران به وین درباره تامین سوخت راکتور تهران را از دست ندهند.

aliasghar soltanieh

به گزارش ایلنا، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به حقوقی بودن مساله هسته‌‌ای ایران و این که تا کنون هیچ گونه تخطی از سوی ایران نسبت به معاهده NPT صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: تمامی گزارشات آژانس نشان دهنده گرایش نداشتن ایران به سمت مسایل نظامی و هم‌چنین صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های اتمی ایران بوده و کشور ما هیچ خللی در روند بازرسی بازرسان آژانس ایجاد نکرده است.

وی هم‌چنین تصریح کرد: همانند گذشته دوربین‌های آژانس در تمامی سایت‌های هسته‌‌ای ایران فعال است و این به معنای آن است که چشم و گوش آژانس به‌طور دائم در ایران است و آژانس نیز همواره از همکاری ایران در این زمینه تشکر کرده است.

سلطانیه در مورد ارسال پرونده هسته‌‌ای ایران به شورای امنیت و اعمال تحریم‌ها بر علیه کشورمان نیز اظهار کرد: ایران هیچ‌گاه همانند کره‌شمالی از NPTخارج نشده و همکاری خود با آژانس را قطع نکرده است و به همین سبب، دلیلی وجود نداشت که از نظر حقوقی آژانس را ملزم به ارسال پرونده هسته‌‌ای ایران به شورای امنیت کند.

وی در گفت‌وگو با برنامه زنده‌ی "منشور ایران" سیمای معارفی انگلیسی شبکه جهانی سحر در پایان با اشاره به این که مساله پرونده هسته‌‌ای ایران یک مساله کاملا سیاسی است، در مورد پیام نامه ایران به گروه وین اظهار کرد: پیام اصلی و مهم این نامه، آمادگی کامل ایران برای شرکت در مذاکرات درباره تامین سوخت رآکتور تهران بدون قید هرگونه پیش شرطی از جانب گروه وین است. امیدواریم غربی‌ها و در راس آن آمریکایی‌ها اهداف و تمایلات سیاسی خود را کنار گذاشته و ضمن مد نظر قرار دادن بیانیه‌های تهران فرصت ایجاد شده را از دست ندهند.

 

کد خبر 113481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز