همشهری آنلاین: سازمان ناسا برای یافتن راه حلی برای تعمیر نقص فنی جدی که نیمی از سیستم خنک کننده ایستگاه بین‌المللی فضایی را از کار انداخته، به شدت به دردسر افتاده است

ایستگاه فضایی بین المللی

تیمهای مهندسی از زمان بروز نقص در روز شنبه تاکنون، بی وقفه در تلاشند راه حلی برای تعمیر و بازگردادن ایستگاه بین‌المللی فضایی به حالت عادی بیابند. روز شنبه یکی از پمپ‌های انتقال دهنده مایع خنک کننده آمونیاک به کانال‌های بخش راست ایستگاه در پی نقص فنی از کار افتاد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناسا اعلام کرده طی دو راهپیمایی فضایی که توسط دو فضانورد آمریکایی "داگلاس ویلاک" و "تریسی کالدول" انجام خواهد گرفت این نقص را جبران می‌کند. راهپیمایی اول روز پنجشنبه و به منظور تعویض پمپ انجام خواهد گرفت و راهپیمایی دوم نیز برای تکمیل نهایی این کار در روز یکشنبه آغاز خواهد شد.

پمپ سنگین 350 کیلوگرمی یدکی می‌تواند در هنگام نصب دردسرساز شود و از این رو فضانوردان باید به شدت مواظب نشت احتمالی آمونیاک باشند.

فضانوردان ناسا بر روی زمین روند راهپیمایی فضایی به منظور تعویض پمپ آسیب دیده را در استخری بزرگ مورد بررسی قرار دادند که این شبیه سازی ادامه دارد تا در صورتی که به زمان اضافه نیاز باشد، راهپیمایی اول تا روز جمعه به تعویق بیافتد.

ناسا که قصد دارد به زودی جلسه توجیهی را درباره مشکلی که به آن دچار شده برگزار کند، اعلام کرده 6 فضانورد ایستگاه در امنیت کامل بوده و ایستگاه در شرایطی پایدار و ثابت قرار دارد، اما بسیاری از تجهیزات ایستگاه به منظور جلوگیری از بالارفتن حرارت و داغ شدن همچنان خاموش هستند.

 

کد خبر 113090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز