همشهری آنلاین: این آزمایشگاه از آخرین فناوری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رایانه‌ای بهره جسته تا در درک بهتر نحوه عملکرد کاوشگرها و سامانه‌های فضایی در مدار زمین و یا سیارات دیگر به دانشمندان کمک کند.

شرکت لاکهید مارتین به تازگی اقدام به تاسیس و راه‌اندازی بخشی مربوط به بررسی عملکرد کاوشگرهای فضایی کرده است. از جمله اهداف تاسیس این موسسه، به کار بردن روش‌های خلاق و موثر برای برطرف کردن اشتباهات ممکن در مونتاژ قطعات این سامانه‌های فضایی و رفع اشکالات نرم‌افزاری به منظور افزایش کارایی آنهاست.

آزمایشگاه تازه تاسیس یافته از آخرین فناوری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رایانه‌ای بهره جسته تا در درک بهتر نحوه عملکرد کاوشگرها و سامانه‌های فضایی در مدار زمین و یا سیارات دیگر به دانشمندان کمک کند. این آزمایشگاه با شبیه‌سازی محیط نهایی سامانه فضایی و انجام آزمایشات مربوط در چنین محیطی در هر مرحله از ساخت و نظارت دقیق بر روی کلیه مراحل طراحی آن در کاهش چشمگیر هزینه‌های مربوط به مهندسی سیستم و هزینه‌های اجرایی برنامه‌های فضایی بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش سازمان فضایی ایران، شرکت سامانه‌های فضایی لاکهید مارتین مسئولیت طراحی، توسعه، آزمایش، ساخت و اجرای سیستم‌هایی با فناوری پیشرفته با کاربردهای امنیتی، غیرنظامی و تجاری را بر عهده دارد. سامانه‌های سرنشین‌دار فضایی، ماهواره‌های سنجش از دور، ناوبری، هواشناسی، و ارتباطاتی و قطعات آنها، و همچنین رصدخانه‌های فضایی، فضاپیماهای بین سیاره‌ای، رادارهای لیزری، موشک‌های بالستیک، و سامانه‌های دفاعی موشکی از محصولات عمده این شرکت به شمار می‌روند.

کد خبر 100382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز