دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

گروه بین‌الملل: پس از دو روز زدوخورد و نبرد خیابانی میان هواداران جنبش حماس و فتح دو طرف با برقراری آتش‌بس موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ابراهیم ابونجا» رئیس کمیته عالی پیگیری گروه‌های مسلح فلسطینی اعلام کرد: همه گروه های مسلح فلسطینی از جمله جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جنبش فتح با آتش بس و پایان خشونت موافقت کردند.
از سوی دیگر،  «اسماعیل رضوان» سخنگوی حماس با تایید این خبر افزود: گروه‌های فلسطینی برای برقراری آتش‌بس و پایان دادن به تظاهرات مسلحانه و بازگشت نیروهای گارد ریاست تشکیلات خودگردان به مراکز استقرار خود توافق کرده‌اند. وی افزود: براساس این توافق مردان مسلح نباید در خیابانها تردد کنند.
این در حالی است که «توفیق ابو خوصه» سخنگوی فتح گفت: این جنبش در اعتراض به کشته‌شدن سرهنگ «عدنان رحمی» به دست نیروهای حماس و شلیک گلوله‌های خمپاره به مقر ریاست تشکیلات خودگردان که بعد از توقف درگیری‌ها صورت گرفت، در کنفرانس خبری پیش بینی شده با این جنبش برای اعلام آتش بس خودداری خواهد کرد.
ابوخوصه با اشاره به توافق فتح و حماس برای برقراری آتش بس گفت، این توافقنامه با نظارت گروههای فلسطینی و کمیته پیگیری بر آتش بس صورت گرفت و بر اساس آن افراد مسلح نباید در خیابان‌ها تردد نمایند و باید به حملات تبلیغاتی خود علیه یکدیگر پایان دهند. به گفته وی، کمیته تحقیق مستقل در خصوص حوادثی که پنج‌شنبه‌شب در گذرگاه رفح تا به امروز روی داد تشکیل  می‌شود تا در این باره تحقیقات لازم را به عمل آورد و نتایج تحقیق‌را اعلام و عاملان این حوادث نیز به دادگاه و عدالت سپرده شوند.
 وی افزود: توافق شد دفتر مشترک هماهنگی بین فتح و حماس نیز فعال شود.
خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد، با وجود اعلام آتش بس، درگیری مسلحانه میان اعضای جنبش فتح و حماس در نوار غزه ادامه یافت و در جریان این تیراندازیها سه فلسطینی از جمله یک زن و همسر او و نیز یک عابر پیاده زخمی شدند.
کد خبر 11304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز