دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتقال به مایکروسافت آفیس 2010 از نسخه ای پائین تر آنقدرها هم شوک به شما وارد نخواهد کرد

office 2010

مجله رایانه ای آلمانی c't گزارش داد، با وجود نوار ابزار جدید، بیشترین فرمان هایی که از طریق صفحه کلید در نسخه های قبلی اجرا می شدند، در مجموعه برنامه های جدید آفیس هم به همان شکل هستند.

برای کسانی که علاقه به آشنا شدن با نوار ابزار جدید را نداشته باشند، یک نرم افزار رایگان با نام Ubitmenu طراحی شده است که منوهای کلاسیک سابق را بر می گرداند. مایکروسافت برای استفاده از نوار ابزار جدید و برای اینکه نمادها بیشتر به ذائقه کاربران نزدیک شود، کتابچه راهنمای تعاملی را ایجاد کرده است.

به استثنای برنامه Outlook، همه اجزای آفیس 2010 هنگام نصب خود را بر مبنای برنامه نصب شده قبلی پیکربندی می کنند. مایکروسافت می گوید، زمانی که نرم افزار خود را از آفیس 2007 به این نسخه ارتقا دهید، برخی الگوها و دستورات ماکرو به صورت خودکار تبدیل می شوند. کسانی که نرم افزار خود را از آفیس 2000، XP یا 2003 ارتقا دهند باید به صورت دستی برخی از این شخصی سازی فرمان ها را در نصب جدید انجام دهند. دلیل این زحمت خیلی ساده است: مایکروسافت نام دایرکتوری ها را تغییر داده است.

به نوشته این مجله، برنامه هایی همچون Word 2010 نسبت به اسلاف خود ساده تر شده است، به طوری که فرمت پذیری الگوها بسیار مفید شده است. بهبود حرکت در صفحه هم امکان نمایش دادن ده ها صفحه از اسناد سنگین را فقط در چند صفحه فراهم کرده است.

برنامه Excel 2010 هم به نوبه خود کاربری اش ساده تر شده است. مینی دیاگرام های جدید امکان نگاه اجمالی و سریع به آمار و ارقام را فراهم آورده است و برنامه جدید PowerPoint هم امکاناتی را برای ویرایش تصاویر ویدئویی و ایجاد گرافیک های جدید ارایه می‌دهد.

کد خبر 112829
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز