تیم امید ایران در شرایطی قهرمان تورنمنت شش‌جانبه تهران شد که سرمربی این تیم پیش‌تر گفته بود که نتیجه در جام ولایت اهمیت دارد. غلامحسین پیروانی به‌دلیل سیاست اتخاذشده از سوی فدراسیون فوتبال مدت کوتاهی از مربیگری کناره‌گیری کرد و اکنون به‌نظر می‌رسد که با برنامه‌های فدراسیون همسو شده است.

ورزش فوتبال

رئیس فدراسیون فوتبال بر این باور بود که تیم امید با تمام توان خود در بازی‌های آسیایی گوانجو شرکت کند و این موضوع با مخالفت پیروانی روبه‌رو شد. سرمربی تیم امید معتقد بود که این تیم برای بازی‌های مقدماتی المپیک آماده می‌شود و هدف او، قهرمانی در گوانجو نیست.سرمربی تیم امید اما پیش از حضور در تورنمنت شش‌جانبه تهران گفت که نتیجه مهم است و به فکر قهرمانی در این بازی‌هاست. تیم امید در فینال این بازی‌ها مقابل سایپا با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد؛ تیمی که هر دو گل را در نیمه اول به ثمر رساند؛ حمید علی‌عسگر در دقیقه 8 و محسن مسلمان در دقیقه 14.


تیم امید پیش از رسیدن به فینال 2‌مسابقه برگزار کرد. این تیم در نخستین مسابقه مقابل استقلال به تساوی صفر-‌ صفر دست یافت و البته در مسابقه دوم مردان پیروانی نمایش غیرمنتظره‌ای برابر نفت تهران داشتند؛ به‌طوری‌که با 6 گل این تیم را شکست دادند، درحالی‌که استقلال، نفت را تنها با یک گل شکست داد. امیرحسین پیروانی، مربی تیم امید معتقد است که با قهرمانی در جام ولایت بازیکنان تیم امید دارای شخصیت شده‌اند. او می‌گوید: «در بین تمامی اردوهایی که تا به حال برای تیم امید برگزار شده حضور در جام ولایت بهترین بوده است. بازیکنان در این سه بازی انجام‌شده محک جدی خوردند.»


روحیه قهرمانی حفظ می‌شود


قهرمانی تیم امید در جام ولایت، بیشتر از هر کسی باعث خوشحالی سرمربی این تیم شده است. غلامحسین پیروانی معتقد است که روحیه قهرمانی بازیکنان امید را تا بازی‌های آسیایی گوانجو حفظ خواهد کرد. او می‌گوید: «مسابقه با سایپا بهترین بازی ما در این تورنمنت بود که بازیکنان امید نمایش منطقی و هدفمندی را مقابل یکی از تیم‌های خوب لیگ ارائه دادند و به نتیجه ارزشمندی هم دست یافتند. تیم امید مدام باید در کوران بازی‌های تدارکاتی باشد تا به هماهنگی و انسجام لازم دست یابد و بتواند نقاط ضعف خود را برطرف کند.»


بعد از این تورنمنت بازیکنان تیم امید در اختیار باشگاه‌ها قرار گرفتند؛ بازیکنانی که به همراه تیم‌های باشگاهی خود باید در لیگ دهم حضور پیدا کنند. به گفته سرمربی تیم امید این بازیکنان 2 هفته بعد، یعنی در 18 مرداد دوباره به اردوی این تیم دعوت می‌شوند؛ زیرا تیم امید در 20 مرداد در مسابقه‌ای دوستانه به مصاف تیم زیر 23 ساله‌های چین می‌رود. این در حالی است که غلامحسین پیروانی رویکرد تازه‌ای را برای تیم امید در نظر گرفته است؛ پیروزی تیم امید حتی در مسابقه‌های دوستانه. گفته می‌شود فدراسیون فوتبال و البته شخص کفاشیان که مخالف بازگشت این مربی به تیم امید بود، پیش از تورنمنت شش‌جانبه تهران از عملکرد پیروانی رضایت چندانی نداشته است؛ به‌طوری‌که به‌نظر می‌رسید دوباره بحث جدایی این مربی از تیم امید مطرح شود. به همین دلیل، سرمربی تیم امید برای اثبات توانایی‌های خود تصمیم گرفت در تورنمنت جام ولایت برای قهرمانی تلاش کند.


جایزه 140 میلیونی

قهرمانی تیم امید در جام ولایت با جایزه 140 میلیون تومانی همراه بود. مسئولان برگزار‌کننده بازی‌ها برای تیم قهرمان 140 میلیون تومان در نظر گرفته بودند که سرمربی تیم امید می‌گوید: «این پاداش در اختیار رئیس فدراسیون فوتبال قرار گرفته تا در زمان مناسب بین بازیکنان تقسیم شود.» در عین حال، به سایپا که عنوان دومی این تورنمنت را به دست آورد، 90 میلیون تومان تعلق گرفت. البته با انصراف استقلال و راه‌آهن، مسابقه رده‌بندی برگزار نشد. 70 میلیون تومان برای تیم سوم در نظر گرفته شده بود که این دو تیم به‌طور مشترک سوم شدند و به این ترتیب، به هرکدام 35 میلیون تومان رسید.

کد خبر 112282

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز