شکایت به فیفا، آخرین راه برای علی دایی است. سرمربی پرسپولیس تصمیم دارد از فدراسیون به فدراسیون جهانی فوتبال شکایت کند. او پیش‌تر به‌دلیل پرداخت نشدن باقیمانده مبلغ قراردادش در تیم‌ملی به کمیته انضباطی شکایت کرده بود.

ورزش

حکم کمیته انضباطی اما مورد قبول سرمربی سابق تیم ملی نبود و پرونده دایی به شورای استیناف رفت. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال پیش از اعلام حکم شورای استیناف به دایی پیشنهاد می‌دهد که این موضوع را می‌توان به شکل مسالمت‌آمیزی برطرف کرد. کفاشیان می‌گوید: «آمادگی داریم تا مشکلات‌مان را با علی دایی به‌صورت حضوری و مسالمت‌آمیز حل و فصل کنیم. به هر حال دایی هم مثل ما عضوی از جامعه فوتبال است.»پیش از اینکه رئیس فدراسیون چنین پیشنهادی به زبان بیاورد، ظاهرا به‌خوبی به صحبت‌های دایی گوش کرده بود. سرمربی پرسپولیس صبح دیروز در یک مصاحبه ضبط‌شده که از تلویزیون پخش می‌شد، به صراحت گفت که از فدراسیون فوتبال به فیفا شکایت خواهد کرد. دایی در پاسخ به انتقادهای اخیری که درباره شکایت او از فدراسیون مطرح شده، گفت: «اگر من هم با تیم ملی در 3 بازی آخری در مقدماتی جام‌جهانی حضور داشتم و نمی‌توانستم تیم ملی را به جام جهانی ببرم، استعفا می‌کردم. فدراسیون من را اخراج کرد و طبیعی است که دنبال حق و حقوق خودم باشم.»

دایی معتقد است که رئیس فدراسیون نمی‌تواند درباره شکایت او به فیفا اظهارنظر کند و‌لی کفاشیان می‌گوید: «کمیته انضباطی و کمیته استیناف بالاترین مراجع در کشور ما هستند و کار خود را نیز به‌طور مستقل انجام می‌دهند و رایی بالاتر از رای آنها وجود ندارد. فکر می‌کنم فیفا هم نمی‌تواند روی رای این دو کمیته حرفی بیاورد اما می‌تواند نظر خود را اعلام کند.»در عین حال، کفاشیان که گفت‌وگوی علی دایی را از تلویزیون تماشا کرده، هرگز نمی‌خواهد فیفا در این موضوع دخالت کند. به همین دلیل، پیشنهاد حل این مسئله به شکل «مسالمت آمیز» را داده و دایی هنوز پاسخی به آن نداده است.

همچنین مهدی تاج، نایب رئیس اول فدراسیون می‌گوید:«من آماده هستم تا با آقای دایی تماس بگیرم تا مسائل فی‌مابین را حل و فصل کنیم.»علی دایی البته اطمینان زیادی به پیروزی در جنگ حقوقی با فدراسیون دارد. او حتی به یکی از برنامه‌های ورزشی تلویزیون قول داده که برگه قرارداد خود را با فدراسیون در اختیار این برنامه قرار می‌دهد؛ کسی که تاکید می‌کند: «نشان می‌دهم که من به جایی می‌رسم یا کفاشیان.» در همین حال ‌ فدراسیون معتقد است دایی در شرایطی می‌تواند ادعای غرامت داشته باشد که بعد از آن مربی تیمی نشده نباشد در حالی که ‌ او سرمربی پرسپولیس شده است.دایی در مقدماتی جام جهانی سرمربی تیم ملی بود و بعد از باخت تیم ملی به عربستان در تهران از کار برکنار شد و با گذشت بیش از یکسال از آن روزها، سرمربی سابق تیم ملی به‌دنبال مطالبات خود است.

ممانعت از مصاحبه یک منشوری

صبح دیروز، هنگامی که رئیس سازمان لیگ با حضور در یک برنامه تلویزیونی از بازیکنان و مربیانی که احتمال دارد با محرومیت منشور اخلاقی مواجه شوند، صحبت می‌کرد، فرهاد کاظمی با این برنامه تماس تلفنی برقرار کرد. این مربی که سعی داشت در این برنامه صحبت کند، ظاهرا با مخالفت سیاستگذاران این برنامه روبه‌رو شد. عزیز محمدی در این برنامه گفت: «کسانی که مشکوک به منشوری هستند، می‌توانند به دفتر من بیایند و بدون اینکه کسی متوجه شود، با هم صحبت کنیم.»در عین حال، فرهاد کاظمی که مدام در حال مصاحبه علیه فدراسیون است، بار دیگر‌ می‌گوید: «اصلا عزیز محمدی چه مسئولیتی دارد که من به دفترش بروم؟»فدراسیون روزهای ویژه‌ای را می‌گذراند. گفته می‌شود به‌دلیل تخلفات یک مدیر حاضر در فدراسیون فوتبال، این شخص در آستانه محرومیت قرار دارد. مهدی تاج در این باره می‌گوید: «اگر چنین موضوعی هم وجود داشته باشد جای حل‌و‌فصل آن در رسانه‌ها نیست.»

کد خبر 112196

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز