همشهری آنلاین: یک منبع مطلع جزئیاتی از اطلاعات منتقل شده از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا توسط شهرام امیری به کشورمان را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس گزارش داده که یک مقام آگاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به بازگرداندن شهرام امیری پژوهشگر ایرانی به کشور گفته است: این یک جنگ اطلاعاتی بین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و ما بود که طراحی و مدیریت آن توسط ایران انجام شد.

وی یادآور شد: ما در طراحی این جنگ هدف‌گذاری اطلاعاتی مختلفی را دیده بودیم و به فضل خدا به همه اهداف خود در این جنگ دست یافتیم بدون آنکه حریف ما هیچ پیروزی واقعی را به دست بیاورد.

این مقام آگاه، یکی از این پیروزی‌ها را همین اظهارات مسئولان امنیتی آمریکا دانست که گفته بودند " اطلاعات امیری نزد ماست و خود او در ایران ".

وی در تشریح این موضوع گفت: ما در هدف‌گذاری خود به دنبال این بودیم که از درون سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اطلاعات خوبی را بدست بیاوریم و در مقطعی که آقای شهرام امیری در آمریکا بود، توانستیم ارتباطی را با وی در اواخر سال 88 برقرار کنیم و اطلاعات بسیار ارزشمندی از این طریق به دست آمد و در عین حال ایشان مدیریت و راهنمایی نیز شدند.

" به دلیل آنکه اطلاعات شهرام امیری به خاطر فشردگی زمانی و ملاحظات خاص از طریق ارتباط از راه دور قابل دریافت نبود، در بازگشت به میهن اسلامی این اطلاعات منتقل شد و دستگاههای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون جزئیات ارزشمندی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در اختیار دارند که پیروزی بسیار بزرگی است. "

* کشف لیست مورد نظر سیا برای ربایش

وی در خصوص نوع اطلاعاتی که هم اکنون در اختیار نیروهای اطلاعاتی کشورمان است نیز به خبرگزاری فارس گفت: ‌این اطلاعات هدف‌گذاری شده در حوزه‌های مختلفی است؛ اولاً مشخص شد سیا در مقابل کلاهبرداران حرفه‌ای باز هم فریب اطلاعاتی خورده است و برخی سازمان‌هایی که برای سیا کار جمع‌آوری اطلاعات انجام می‌دهند چون فهمیده‌اند این سازمان در مورد فعالیت صلح آمیز هسته‌ای کشورمان جهت‌گیری مشخصی دارد و فقط بر گزینه انحرافی تاکید می‌کند، با گرفتن پول‌های کلان، اطلاعات کاملا منحرف و غلطی به آنها منتقل کرده‌اند که این اطلاعات هم اکنون در اختیار ما به طور کامل قرار گرفته است و آنها توانسته‌اند از این طریق یک کلاهبرداری حرفه‌ای را انجام دهند که یکی از آنها، سازمان تروریستی منافقین است.

وی همچنین ادامه داد: ما توانستیم این موضوع را بفهمیم که آمریکائیها برای تکمیل سناریوی فریبکارانه خود، در پی چه اقدامات دیگری بوده و به دنبال چه نفراتی برای ربایش و مستندسازی جعلی هستند.

به گفته این کارشناس مسائل بین‌الملل، چون سیا اصرار داشته که همین جهت‌گیری را داشته باشد، با اتکا به اطلاعات غلط راه‌هایی را پیموده و ادعاهایی را مطرح کرده است و حتی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فشار وارد کرده بود اما برای اثبات این ادعاهای واهی دنبال آدم‌ربایی و تکمیل مستندات برای فریب‌کاری بودند و بر همین اساس به آقای امیری پیشنهاد دادند با بر عهده گرفتن جزئیات و اسناد دروغین یک لپ‌تاپ موهوم از مواهب مادی کلانی برخوردار شود.

این مقام مطلع با تاکید بر اینکه اگرچه آمریکائیها بعدها فهمیدند فریب خورده‌اند اما به خاطر تکرار ادعاهای کذب، راهی جز ادامه همین مسیر را نداشتند، اضافه کرد: اطلاعات و جزئیات فراوانی در خصوص این فریب خوردگی آمریکا موجود است که در صورت نیاز جزئیات آن مطرح می‌شود.

* راه‌های نفوذ و ضربه پذیری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را تکمیل کردیم

وی در خصوص دیگر اطلاعات هدف‌گذاری شده که توسط شهرام امیری در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است نیز گفت: ما همچنین راه‌های نفوذ و ضربه پذیری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را تکمیل کردیم و برخی مکان‌ها، افراد و مرتبطین آنها نیز شناسایی شد.

این منبع آگاه تصریح کرد: علاوه بر آنکه شیوه‌ها و روش‌های فعالیت‌های آنها در صحنه مشخص شد، موضوعات جزئی‌تر مانند خودروهای آنها نیز مورد شناسایی قرار گرفت که در صورت نیاز جزئیات بیشتر آن اعلام می شود.

* اعلام شماره‌های 2 خودرو متعلق به سازمان اطلاعات مرکزی امریکا

وی افزود: برای تنویر افکار عمومی جهان و رسانه‌های علاقمند به پیگیری ربایش شهروند ایرانی، شماره پلاک دو خودروی متعلق به سازمان اطلاعاتی آمریکا را اعلام می‌کنیم تا خبرنگاران آزاد تمام دنیا بتوانند این موضوع را پیگیری کنند. دولت آمریکا نیز باید شرایط تحقیق را فراهم کند تا نتیجه این موضوع کاملا مشخص شود.

"یکی از این خودروها تویوتا کرم‌رنگ به شماره XXE60006 و دیگری شورولت مدل SUV آبی تیره به شماره XUK6939 که اسم رمز آن SPIT FIRE است؛ هر دوی این خودروها متعلق به ایالات ویرجینیا هستند. "

* گفتگوی صمیمانه امیری با خانواده؛ شکست سناریوی امریکائی‌ها

این مقام آگاه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در خصوص اظهار نظر برخی مقامات آمریکایی در خصوص تحت فشار گذاشتن امیری از طریق تهدید خانواده وی نیز گفت: اگر مواضع مختلف مقامات امنیتی، وزیر خارجه و سخنگوی آمریکا مورد بررسی قرار بگیرد، نوعی آشفتگی و بیان حرف‌های متناقض مشهود خواهد بود که یکی از آخرین موضوعات همین مسئله تهدید خانواده آقای امیری است.

وی خاطرنشان کرد: پس از ارتباطی که در سال 88 با روش‌های مختلف اطلاعاتی بین ما و شهرام امیری برقرار شد، وی گفت‌وگویی نیز با همسر خود داشتند و در همین فیلم که هم اکنون نیز موجود است، آقای امیری و همسرشان در یک گفت‌وگوی صمیمانه با همدیگر در خصوص موضوعات مختلف سخن می‌گویند و همسر ایشان به وی اعلام می‌کند که در سلامت و وضعیت خوبی به سر می‌برند و از وی می‌خواهد مقاومت کرده و با آرامش برای بازگشت به میهن تلاش کند.

این منبع مطلع در پایان اعلام کرد: همانطور که به طور گسترده در محافل آمریکایی و سایر کشورهای غربی نیز گفته شده، ربایش آقای امیری و بازگرداندن ایشان به ایران، شکست فاحشی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در جنگ با ایران بوده و بهتر است آنها این شکست را بپذیرند وگرنه اطلاعات فراوانی در اختیار ایران است که در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

کد خبر 112107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز