دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: معاون توسعه انسانی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور بدون ارائه هرگونه فهرستی به خبرنگاران از خروج 106‌شرکت دولتی از تهران خبر داد

و در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر عدم‌تمکین شرکت‌های دولتی در برابر دستور دولت اعلام کرد: پیشنهاد می‌کنیم مردم و رسانه‌ها موارد تخلف شرکت‌ها را اعلام کنند تا رسیدگی کنیم.

به گزارش همشهری لطف‌الله فروزنده در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون 106 شرکت از تهران منتقل شده‌اند و 38 شرکت هم در حال خروج هستند؛ در این‌بین،  وزارت صنایع 49 شرکت، وزارت دفاع 12‌شرکت، وزارت نفت 35 شرکت و وزارت نیرو هم 7‌شرکت خود را به خارج از تهران انتقال داده‌اند.

خبرنگار همشهری می‌افزاید: در حالی این مقام مسئول از باقی‌ماندن تنها 5 شرکت زیر مجموعه وزرات نفت در تهران به‌دلیل ماهیت ملی بودن آنها خبر می‌دهد که پیش‌تر مسعود میرکاظمی وزیر نفت تنها از خروج یک شرکت نفتی خبر داده بود. به گفته فروزنده تنها  4شرکت ملی نفت،  پتروشیمی، گاز و پالایش و پخش در تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

معاون توسعه انسانی رئیس‌جمهور گفت: حدود 40شرکت وابسته به دستگاه‌های اجرایی جنبه ملی دارند که قرار بر این شد که در تهران باقی بمانند اما وظایف و ماموریت‌های آنها کاهش یابد.

وضعیت مهاجران مرداد مشخص می‌شود

فروزنده با بیان اینکه تا‌کنون 15 هزار نفر از کارمندان دولت برای خروج از تهران داوطلبانه ثبت نام کرده‌اند، گفت: 9 هزار نفر از متقاضیان از شهر تهران و بقیه از استان تهران هستند. او افزود: تمام کارهای مربوط به انتقال این افراد از جمله مسکن، افزایش حقوق، ارتقای شغلی، واگذاری مسکن مهر، انتقال فرزندان دانشجوی آنها و... به‌شدت در حال پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه لیست افراد منتقل شده در پایان مردادماه اعلام عمومی خواهد شد تا بر این اساس مردم از امکاناتی که برای آنها فراهم شده آگاهی یابند و  از این طریق ترغیبی برای سایر افراد ایجاد شود، گفت: از این طریق درنظر داریم دغدغه امتیازاتی که به این افراد ارائه می‌شود از بین برود.

فروزنده در پاسخ به سؤال همشهری که چرا روند تقاضا برای خروج از تهران کند و حتی متوقف شده است؟ عنوان کرد: مردم منتظرند تا ببینند تکلیف کسانی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند،  به کجا می‌انجامد و چه تسهیلاتی در اختیارشان قرار می‌گیرد تا بتوانند تصمیم به خروج از تهران بگیرند.

حقوق بازنشستگان مهاجر افزایش نمی‌یابد

فروزنده در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ما درباره تسهیلات دولت برای بازنشستگان متقاضی مهاجرت از تهران هم گفت: برای افزایش حقوق آنها برنامه‌ای نداریم اما بحث وام برای آنها پیش‌بینی شده و فرزندان آنها می‌توانند از مزایای انتقال استفاده کنند به‌نحوی که از سهمیه 70 تا 80 درصدی در کنکور استفاده کنند. پیش از این اعلام شده بود که حقوق این کارمندان هم افزایش می‌یابد.

نفتی‌ها همچنان مقیم تهران هستند

به گزارش همشهری، هم‌اکنون شرکت‌های نفتی زیادی از جمله شرکت‌های نفت و گاز پارس، پتروپارس، نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، لوله و مخابرات نفت، انتقال گاز، مهندسی و توسعه گاز، متن، پتروایران و... همچنان ساکن تهران هستند و عجیب‌تر اینکه  3مجموعه رفاهی وزارت نفت نیز در خیابان‌های لاهیجان، شریعتی و الهیه تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

کد خبر 111968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز