گروه شهری: اعتراض کارمندان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور به اجرای طرح ناگهانی خروج از تهران که روز شنبه انجام شده بود، دیروز با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی ابعاد تازه‌ای به‌خود گرفت.

یک روز پس از اعتراضات کارمندان در عمارت مسعودیه که منجر به بازداشت غیرقانونی و چند ساعته تعدادی از خبرنگاران رسانه‌ها توسط ماموران حراست سازمان میراث فرهنگی نیز شد، کارمندان سازمان میراث فرهنگی روبه‌روی مجلس تجمع کردند.

تجمع کنندگان، تصمیم کارگروه انتقال کارکنان دولت را غیرکارشناسی خوانده و عنوان کردند که اقدام این کارگروه در خروج اجباری کارکنان سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، کارشناسی نبوده و تبعات اجتماعی این کار درنظر گرفته نشده است.

این در حالی است که به نقل از منابع موثق خبر می‌رسد مدیران استان‌ها نیز هنوز نسبت به حضور معاونت‌ها و کارمندان‌شان در استان‌ها توجیه نشده‌اند و امکانات مورد نظر چون مسکن نیز مهیا نشده است. تعدادی از کارمندان پژوهشکده میراث فرهنگی نیز در تماس با همشهری گفتند که به آنها ابلاغ شده از روز شنبه این هفته سرکار نروند و منتظر تماس برای رفتن به شیراز باشند.

این کارمندان که نمی‌خواستند نامی از آنها برده شود، افزودند: «به‌دنبال این تصمیم ناگهانی اوضاع تمام خانواده‌های کارمندان سازمان میراث فرهنگی متشنج است. همسران ما جای دیگری شاغل هستند و فرزندان ما نیز نگرانند. باید مسئولان به این امر توجه کنند.» آنها در ادامه به نامه‌هایی اشاره کردند که خطاب به مسئولان ارشد کشور و مدیران میراث فرهنگی نوشته و ارسال شده اما هنوز پاسخی دریافت نشده است.

پیش‌تر نیز موضوع انتقال به کارمندان معاونت صنایع‌دستی اطلاع داده شده بود که از 350 نفر کارمند این معاونت تنها 50 نفر راضی به رفتن به اصفهان شده‌اند که البته 38 نفر از این تعداد در مرخصی به سر می‌برند.

در همین رابطه حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده نماینده مردم تفت و میبد در خانه ملت به ایسنا گفت: انتقال تنها یک جزء از یک سازمان یا وزارتخانه به استان یا شهر دیگری خارج از پایتخت، کار پسندیده و موفقیت‌آمیزی نخواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حساب کنید تا قبل از این، مثلا یک مسئول اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی از شهرستانی قصد انجام کارهای خود را داشته و تقریبا همه دستگاه‌هایی که او با آنها کار داشته در تهران مستقر بوده‌اند.

در حال حاضر اگر قرار باشد این دستگاه‌ها هر کدام در یک گوشه کشور باشند، این مسئله در رفت‌وآمد و مراجعه‌ این مسئول و سایر کسانی که جزء آحاد این مملکت هستند، مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

شایان ذکر است که در مصوبه دولت برای خروج شرکت‌های دولتی از تهران به شرکت‌های وابسته به وزارت نفت، نیرو، صنایع، بازرگانی، مخابرات، کشاورزی، دفاع، آموزش و پرورش، اقتصاد،‌ راه‌وترابری و نهادهای آموزشی اشاره شده و نامی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که فعالیت پژوهشی و ستادی انجام می‌دهد به میان نیامده است.

کد خبر 111871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز