شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

فابرگاس به بارسا نمی‌رود. حتی ژست سمبلیک پویول و پیکه که در جشن قهرمانی اسپانیا پیراهن بارسا را به زور تن فابرگاس کردند هم نتوانست تاثیری در این ماجرا داشته باشد.

ساندرو روسل، رئیس جدید بارسا که خیلی دوست داشت با خرید فابرگاس نزد هواداران محبوب شود، سرانجام اعتراف کرد که این انتقال غیرممکن است. البته او برای اینکه به بی‌کفایتی متهم نشود، مدیریت قبلی را مقصر این وضعیت می‌داند.

روسل که ونگر پیشنهاد ملاقات با او در آفریقای جنوبی را رد کرده بود، می‌گوید:
« آرسنال از رفتار بارسا خیلی ناراحت است. آنها نمی‌خواهند هیچ پیشنهادی را برای خرید یا فروش بازیکن بشنوند و بازیکن شان را در بازار وارد نمی‌کنند. چند ماه قبل مشاجره تندی در گرفت و آنها این را فراموش نکرده‌اند. او بالاخره خواهد آمد. امسال نشد سال آینده. باید ببینیم ولی چیزی که قطعی است ما برای خرید فابرگاس دست به هر کاری نمی‌زنیم. هیچ کس 60 یا 70 میلیون یورو برای او پرداخت نمی‌کند. ما تنها بهای او در بازار را پرداخت می‌کنیم.»

فابرگاس هم به ماندن در آرسنال تن داده، هرچند علاقه‌اش به بازگشت به بارسا در آینده را کتمان نمی‌کند: «برای حرف‌های قبلی‌ام عذر خواهی نمی‌کنم. علاقه‌ام به بازگشت را ابراز کرده بودم، آن هنوز پابرجاست.»بارسا اما در بازار نقل و انتقالات وضعیت بدی ندارد. قهرمان اسپانیا قبل از جام جهانی توانست انتقال داوید‌ ویا را نهایی کند. روسل هم هفته گذشته قرارداد گواردیولا را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

تنها بازیکنان جدا شده از این تیم یحیی توره و تیری آنری هستند. در عوض زلاتان تاکید کرد که در بارسا می‌ماند:« هنوز 4 سال از قرارداد من باقی مانده.» مهاجم سوئدی در کنفرانس مطبوعاتی‌اش که در مالمو برگزار شد، به کنایه خطاب به کسانی که درباره او شایعه‌سازی‌ کرده اند، گفت:« از کسانی که از نام من استفاده کرده‌اند تشکر می‌کنم. چون خیلی جذاب است که به چلسی، منچستر سیتی و غیره بروی، بدون اینکه در آنجا بوده باشی.»

البته بارسا آدریانو کوریا را هم  از سویا خریده که فردا قرار است رسما معرفی شود. مبلغ انتقال این بازیکن 25 ساله برزیلی9.5میلیون یورو است و علاوه بر دفاع کناری می‌تواند در گوش هم بازی کند. او پس از ویا، دومین خرید تابستانی بارساست.

8 بازیکن بارسا عضو تیم اسپانیا بودند که به قهرمانی جهان رسید. حالا آنها به استراحت رفته‌اند و این می‌تواند شروع فصل بارسا را دچار مشکل کند. این بازیکنان اما انگیزه شان را برای فصل آینده از دست نداده‌اند. آنچه انگیزه بازیکنان بارسا را بیشتر کرده، حضور مورینیو به‌عنوان سرمربی روی نیمکت رئال مادرید است. مورینیو به‌عنوان مربی چلسی و اینتر رویارویی‌های جذابی با بارسا داشته است.

آخرین آن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته بر می‌گردد که مورینیو با اینتر توانست بارسا را حذف کند و در نهایت قهرمان اروپا شود. ژاوی در این مورد به روزنامه اسپرت گفت: «مورینیو مربی بزرگی است و قرارداد او با رئال به ما انگیزه مضاعفی می‌دهد که بهتر باشیم. مادرید فصل گذشته هزینه زیادی کرد تا چند بازیکن بزرگ بخرد و حالا آنها یکی از بهترین مربیان دنیا را آورده‌اند.

آنها می‌خواهند قهرمان شوند و باید ببینیم امسال چه اتفاقی می‌افتد.» او درباره آدریانو گفت:« او خرید بزرگی است و به ما  تنوع  زیادی می‌دهد. او خیلی سریع است و با هر دو پا به‌خوبی بازی می‌کند.»

کد خبر 111787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز