همشهری آنلاین: رهبر انقلابی و رئیس جمهور سابق کوبا هنگام حضور کم سابقه در یک برنامه تلویزیونی درباره احتمال بروز جنگ علیه ایران هشدار داد

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، فیدل کاسترو رهبر انقلابی کوبا در مصاحبه با تلویزیون ملی کوبا به جهانیان هشدار دهد که رویارویی غرب با ایران می‌تواند به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود.

کاسترو همچنین گفت باور دارد که به علت ادامه تمرین‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره ،احتمالا در این منطقه جنگی روی خواهد داد.

فیدل کاسترو در خصوص رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی گفت آنها این روند را مدام ادامه می‌دهند و این مسئله متوقف نمی‌شود. من گفته‌ام که این دریایی از اتش و شعله‌ها خواهد بود. سئول به دریایی از شعله‌ها تبدیل خواهد شد.

کاسترو همچنین افزود زمانی که آمریکا به اتفاق اسرائیل برای اعمال تحریم های بین‌المللی علیه ایران به علت برنامه هسته‌ای این کشور تلاش کند، احتمال آغاز جنگ همه جانبه وجود دارد. کاسترو تصریح کرد ایران برای مقابله با حمله احتمالی، علاوه بر امادگی ملی ،از تسلیحات لازم برخوردار است.

کاسترو از زمان عمل جراحی خود در ژوئیه دو هزار و شش گهگاه در عکس‌ها یا تصاویر ویدئویی دیده شده است. فیدل کاسترو در فوریه سال دو هزار و هشت از قدرت کناره گیری کرد و مجلس ملی کوبا نیز رسما رائول کاسترو را به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور برگزید.

کاسترو همچنین در این برنامه تلویزیونی خاطر نشان کرد هر گونه حمله‌ای علیه ایران با مقاومتی فراگیر وغیر قابل تصور مواجه خواهد شد. رئیس جمهور سابق کوبا گفت عراق هیچ تسلیحاتی نداشت و کشوری بود که میان کردها، شیعیان و سنی‌ها تقسیم شده بود. هیچ یک از این تقسیمات در ایران وجود ندارد. بنابراین درگیری با ایران بر خلاف حمله به عراق برای آمریکایی‌ها بسیار دشوار خواهد بود. کاسترو افزود: بدترین ووحشتناک ترین چیز برای آمریکایی‌ها مقاومتی است که در ایران با آن مواجه خواهند شد. این مقاومت بر خلاف جنگ آمریکا با عراق، مسئله‌ای تضمین شده است.

کاسترو گفت ایرانی‌ها به همه جوانان خود اعم از زن و مرد یعنی کسانی که بیش از دوازده سال و زیر شصت سال سن دارند آموزش می‌دهند. آنان مسلمان و شیعه هستند، و مواجهه با بیست میلیون شیعه آموزش دیده بسیار دشوار است. به همین علت من نمی‌فهمم فکر شکست دادن ایرانی‌ها از کجا به ذهن آمریکایی‌ها خطور کرده است.

کاسترو سخنان خود را با ذکر این مسئله که احساس می‌کند احتمال جنگ بین آمریکا و ایران به علت اقدامات آمریکا افزایش یافته است، جمع بندی کرد. وی گفت تصور می‌کنم خطر جنگ به شدت افزایش یافته است. آنان با آتش بازی می‌کنند

کد خبر 111528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز