چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین : کنکورهای دانشگاه آزاد اسلامی از فردا 17 تیر با برگزاری کنکور سراسری رشته‌های غیرپزشکی آغاز می‌شود

49 درصد داوطلبان این کنکور زن و 51 درصد مرد هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، کنکور رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در چهار نوبت صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه 17 و 18 تیر ماه با رقابت 730 هزار داوطلب در 7 هزار و 13 رشته محل در تهران، 218 حوزه امتحانی در سطح کشور و 8 حوزه امتحانی خارج از کشور برگزار می شود.

آزمون زیر مجموعه های 1، 2، 4 ،6 تا 9 مجموعه ریاضی صبح پنجشنبه 17 تیرماه، آزمون زیر مجموعه های 3، 5 و 10 مجموعه ریاضی و فنی عصر پنجشنبه 17 تیرماه، آزمون مجموعه های 3 و 4 گروه علوم انسانی صبح جمعه 18 تیرماه و آزمون مجموعه های 2 علوم تجربی کشاورزی و دامپزشکی، 5 زبانهای خارجه و 6 هنر عصر جمعه 18 تیرماه  برگزار خواهد شد.

آزمونهای نوبت صبح رأس ساعت 8 و آزمونهای نوبت عصر رأس ساعت 16 آغاز خواهد شد و داوطلبان باید یک ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

تعداد و مدت زمان پاسخگویی به سئوالات

در کنکور غیرپزشکی سال 89 دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان کلیه رشته ها به جزء گروه زبانهای خارجی و هنر دو جلد دفترچه سئوال تستی داده می شود، دفترچه شماره یک شامل سئوالات دروس عمومی و دفترچه شماره دو شامل سئوالات دروس اختصاصی می شود.
 
دفترچه شماره یک شامل 80 سئوال است و داوطلبان باید در مدت زمان 60 دقیقه به این سئوالات پاسخ دهند. دفترچه شماره دو شامل 100 سئوال است و داوطلبان مجموعه ریاضی باید در مدت زمان 120 دقیقه و داوطلبان مجموعه های علوم تجربی و علوم انسانی در مدت زمان 100 دقیقه به آن پاسخ دهند دفترچه شماره دو مجموعه هنر 90 سئوال دارد که داوطلبان باید در مدت 90 دقیقه به سئوالات آن پاسخ دهند.

همچنین به داوطلبان گروه هنر که یکی از رشته های ارتباط تصویری، نقاشی و یا طراحی صنعتی را در یکی از انتخابهای شش گانه غیرپزشکی و یا چهارگانه نظام پاره وقت خود منظور کرده اند، علاوه بر دفترچه شماره یک و دو، دفترچه شماره 3 شامل دروس تشریحی نیز ارائه خواهد شد.
 
این دسته از داوطلبان ملزم به پاسخگویی سئوالات آن در خود دفترچه هستند، آنها باید وسایل ترسیم مورد نیاز مطابق با آنچه در برگه راهنمای آزمون قید شده است را در جلسه آزمون همراه داشته باشند، مدت زمان پاسخگویی به سئوالات تشریحی مجموعه هنر نیز 90 دقیقه است.
 
به داوطلبان گروه زبانهای خارجه تنها یک دفترچه سئوالات دروس عمومی داده خواهد شد که باید به 80 سئوال این دفترچه در مدت 60 دقیقه پاسخ دهند.
 
داوطلبانی که یکی از ادیان مسیحی، کلیمی و زرتشتی و یکی از زبانهای غیرانگلیسی شامل فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و یا روسی را در فرم ثبت نام منظور کرده اند، دفترچه عمومی جداگانه ای ارائه خواهد شد که شامل 80 سئوال است و مدت پاسخگویی به سئوالات این دفترچه نیز 60 دقیقه خواهد بود.
 
داوطلبان نظام قدیم و ترمی واحدی باید به سؤالات سالی واحدی پاسخ دهند. همچنین در پایان آزمون یک برگه نظر خواهی در اختیار داوطلبان قرار می ‌گیرد که داوطلب باید با پاسخگویی دقیق و شفاف به تمامی سئوالات فرم نظرخواهی را تکمیل کنند.

نحوه دریافت کارت ورود به آزمون غیرپزشکی دانشگاه آزاد
 
همچنین دریافت کارت متقاضیان کنکور غیرپزشکی سال 89 دانشگاه آزاد از روز یکشنبه 13 تیرماه از طریق پایگاه اینترنتی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org آغاز شده است و تا یک ساعت پیش از شروع آزمون ادامه دارد.

چنانچه داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مغایرتی در اطلاعات ثبت شده مشاهده کردند، برای اصلاح آن در تهران باید به چهار حوزه رفع نقص در نظر گرفته شده که اطلاعات آن بر روی سایت قرار داده مراجعه کنند.

اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه در نیمه دوم شهریورماه

نتایج نهایی آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی در نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود و داوطلبان علاوه بر انتخاب شش رشته تمام وقت و 4 رشته پاره وقت دارای انتخاب هفتم هستند که دانشگاه در صورتی که داوطلبی حدنصاب لازم در هیچ کدام از رشته‌های انتخابی را کسب نکند با توجه به گروه‌های انتخابی و استان محل اقامت انتخاب هفتم را انجام می‌دهد.

سوابق تحصیلی در آزمون امسال دانشگاه آزاد 15 درصد تاثیر دارد و ‌این سوابق برای داوطلبان مشمول دیپلمه‌های 84 تا 88 لحاظ شده و بر این اساس نحوه پذیرش با لحاظ 85 درصد نمره آزمون و 15 درصد سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

 داوطلبان مجموعه ریاضی با احتساب 48 درصد بیشترین تعداد داوطلبان را تشکیل می‌دهند و پس از گروه ریاضی داوطلبان مجموعه علوم انسانی با 35 درصد، علوم تجربی با 15 درصد و هنر با کمتر از 2 درصد داوطلبان آزمون را به خود اختصاص می‌دهند.

رشته حقوق با بیش از60 هزار داوطلب و پس از آن رشته‌های مهندسی عمران و معماری با حدود 40 هزار داوطلب و در نهایت رشته‌های مهندسی برق، الکترونیک، حسابداری و مهندسی کامپیوتر – نرم افزار با 25 هزار متقاضی رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 111184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز