همشهری آنلاین: بسیاری از تولیدکنندگان لپ تاپ در دنیا در تلاشند تا به یک استاندارد مشخص برای توسعه شارژرهای واحد ویژه لپ‌تاپ‌ها دست یابند

IEEE موسسه بین المللی استانداردسازی فناوریهای الکترونیکی در حال کار بر روی استاندارد جدیدی به نام PSU (سیستم‌های تغذیه کننده واحد) برای توسعه یک شارژر "یونیورسال" قابل استفاده برای تمام رایانه‌های قابل حمل شامل لوح- رایانه، نوک‌بوک، نت‌بوک و لپ‌تاپ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، درحال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان تایوانی فعال در این بخش از قبیل ایسر، ایسوس، کمپال، پگاترون و کوانتا نسبت به این استاندارد سازی ابراز تمایل کرده‌اند، اما پیش از رسیدن به این استانداراد واحد، شرکتهای تولیدکننده رایانه‌های قابل حمل باید منتظر ورود شارژر واحد در بازار تلفنهای همراه بمانند.

توسعه شارژر واحد برای تلفنهای همراه برپایه استاندارد Ucs (راه حل شارژ کردن یونیورسال) نام دارد که می‌تواند تعداد شارژرهای تولید شده، حمل و نقل، بسته‌بندی و شارژرهای از رده خارج را کاهش دهد. این استاندارد می‌تواند برای مصرف‌کنندگان و محیط زیست منافعی داشته باشد.

ایده استاندارد جدید Ucs برای یک شارژر می‌تواند مصرف انرژی را به شدت کاهش دهد همچنین میزان اثربخشی شارژرهای Ucs به دلیل یک پورت "میکرو یو. اس. بی" می‌تواند سه برابر بیشتر از یک شارژر معمولی باشد.

درصورتیکه این شرکتهای تایوانی بتوانند در خصوص استانداردی که بتواند برای رایانه‌های قابل حمل از PSU استفاده کند به توافق دست یابند، بازار نوت بوکها می‌تواند به طور متحولانه‌ای تغییر کند.

استفاده از PSU نیز همانند استاندارد Ucs می‌تواند اثرات زیست محیطی استفاده از شارژرهای مختلف را کاهش دهد.

کد خبر 111163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز