دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه ترکیه هشدار داد: اگر اسرائیل از حمله به کشتی‌ها عذرخواهی نکند و تحقیقات بین‌المللی را نپذیرد، ترکیه در جهت قطع روابط با تل آویو و منزوی کردن آن حرکت خواهد کرد.

به گزارش مهر، "احمد داوداوغلو" در مصاحبه با روزنامه حریت با اعلام این مطلب در ادامه گفت: خواسته‌های ما روشن است و اسرائیل باید به دلیل اقدام خود در حمله به کشتی‌ها از ترکیه معذرت خواهی کند.

وی در ادامه گفت: ما به آنها هشدار داده‌ایم که اگر به دلیل این اقدام معذرت‌خواهی نکنند ترکیه روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند.

این در حالی است که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد که تل آویو هرگز از ترکیه معذرت خواهی نمی‌کند.

داوداوغلو در این باره گفت: ما مسیر روشنی را به آنها نشان داده‌ایم و اگر آنها معذرت خواهی کنند این برای هر دو طرف اتفاقی مثبت خواهد بود. اسرائیل از خواسته ما آگاه است و باید با انجام تحقیقات بین‌المللی در این باره موافقت کند.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه با اشاره به دیدار نتانیاهو با رئیس جمهور آمریکا که فردا در واشنگتن انجام می‌شود گفت : ما می‌خواهیم این شانس را به کشورهایی که می‌خواهند روابط ترکیه و اسرائیل را ترمیم کنند بدهیم.

وی در ادامه اعلام کرد : اما در صورت عدم معذرت خواهی اسرائیل آنگاه ما روابط خود با آنها را قطع می‌کنیم و در این راه یکی از اولین اقدامات مسدود شدن آسمان ترکیه بر روی تمامی هواپیماهای اسرائیلی است، سپس اگر اسرائیل همچنان به رفتار خود ادامه دهد آنگاه در مسیر منزوی کردن آن گام برمی‌داریم.

داوداوغلو تصریح کرد: ما می‌دانیم چه می‌خواهیم و برای انجام این کارها نیز حق داریم و تا زمانی که خواسته ما برآورده نشود به اقدامات خود ادامه می‌دهیم.

کد خبر 111040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز