شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فریدون شهبازیان و نادر گلچین در ساعت 17 دوم دی در دومین برنامه نقد نغمه که در فرهنگسرای شفق ( دانشجو) برگزار می شود حضور می یابند.

به گزارش همشهری آنلاین در این برنامه که به بررسی آلبوم گریز اختصاص دارد سید علیرضا میر علینقی  به عنوان منتقد به بررسی و نقد آثار شهبازیان  و گلچین می پردازد.

آلبوم «گریز» با صدای نادر گلچین و آهنگسازی فریدون شهبازیان که در طول دو ماه گذشته با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد، از قطعاتی تشکیل شده است که حدود 30 سال پیش ساخته و اجرا شدند.

این آثار که روی ریل ضبط شده بودند با پالایش دوباره از سوی  شرکت نشر موسیقی «آوای خورشید» به بازار موسیقی و در قالب یک آلبوم عرضه شدند.

نادر گلچین را بسیاری با ترانه  «من دیگه بچه نمی‌شم...» به یاد دارند و برخی از آثار خوانده شده توسط وی از سوی علیرضا افتخاری و برخی دیگر از خوانندگان بازخوانی شد.

گلچین  سال 1315 در رشت متولد شد و از سال 1350 همکاری خود را با رادیو آغاز کرد. آخرین اثری که از او در سال‌های پس از انقلاب منتشر شد، «یوسف گم‌گشته» نام داشت که این آلبوم را «خانه هنر» حدود 10 سال پیش منتشر کرد.

برنامه نقد نغمه  از سوی  موسسه "نغمه شهر" وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به صورت ماهانه برگزار می شود و هدف اصلی آن معرفی و نقد کنسرتها و نیز آلبومهای مختلف در شاخه های گوناگون موسیقی است .

جلسه نخست این برنامه به نقد کنسرت "شور کامکارها" با حضور هوشنگ کامکار، آهنگساز و مدیر هنری گروه و مهران مهرنیا به عنوان منتقد اختصاص داشت.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند در ساعت 17 شنبه دوم دی به فرهنگسرای شفق(دانشجو) واقع در خیابان سید جمالدین اسدآبادی (یوسف‌آباد) مراجعه نمایند.

کد خبر 11104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز