شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدا از کاهش یا افزایش برخی سهام، در مجموع بازار سرمایه روند رو به رشدی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس ،علی صالح‌آبادی با بیان این مطلب، با اشاره به واکنش‌های متفاوت درباره پنج رقمی شدن شاخص کل بازار سرمایه‌ افزود: اعتقاد دارم مسائل سیاسی نمی‌تواند در بازار سرمایه خیلی اثرگذار باشد و با توجه به افت بازار سرمایه در سال‌های 83 و 84 منطقی بود که در سال 85 بازار رشد کند.

وی تصریح کرد: کاهش شاخص ناشی از رشد حبابی قیمت‌ها در سال‌های قبل بود ولی اکنون بازار حالت طبیعی و متعادل خود را پیدا کرده است و سرمایه‌گذاران در بازار با تحلیل عمل می‌کنند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: پتانسیل رشد در بازار وجود داشت و قیمت بسیاری از سهم‌ها پایین بود ولی ما فرصت رشد را در بازار می‌دیدیم.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه همواره دارای نوسان است، از شاخص قیمت و بازده نقدی به عنوان بهترین شاخص برای تصمیم گیری نام برد و گفت: این شاخص‌ هم تغییرات قیمت و هم تغییرات بازدهی سهام شرکت‌ها یعنی سود نقدی پرداختی شرکت‌ها را لحاظ می‌کند که این هم بخشی از بازدهی بازار سرمایه است.

وی گفت: شاخص قیمت و بازده نقدی از ابتدای سال 85 تاکنون 1/16 درصد رشد داشته است و معیار دقیقی برای ارزیابی بازدهی سرمایه است.

کد خبر 11096

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز