موشک روسیه که حامل تجهیزات و غذای تازه بود، نتوانست به ایستگاه بین‌المللی فضا متصل شود.

به گزارش ایسنا، مرکز کنترل مأموریت فضایی روسیه اعلام کرد: فضاپیمای بدون سرنشین روسیه که تجهیزات و غذای تازه به همراه داشت، نتوانست به ایستگاه بین‌المللی فضا متصل شود.

این فضاپیما به همراه خود بیش از 2 تن تجهیزات، غذا و آب مورد نیاز 3فضانورد روسی و 3 فضانورد آمریکایی خدمه ایستگاه فضایی را حمل می‌کرد.

والری لیندین سخنگوی آژانس فضایی روسیه گفت: دلیل این اتفاق به‌طور واضح مشخص نیست و ما هنوز نمی‌دانیم مشکل چه بوده است. ناسا اعلام کرد که این مشکل به‌علت نقص در آنتن‌های فضاپیمای روسی رخ داده است.

براساس گزارش اینترفکس، آلکساندر اسکورتسوو فرمانده ایستگاه فضایی گزارش داده است که درحالی‌این فضاپیما نزدیک ایستگاه بین‌المللی فضا رسید که حرکت آن غیرقابل کنترل بود.

اما برندلی دین سخنگوی آژانس فضایی آمریکا «ناسا» گفت: این فضاپیمای بدون سرنشین تحت کنترل است و ما این فضاپیما را زمانی که حدود 3 کیلومتر با ایستگاه فضایی فاصله داشت از دست دادیم و یک ساعت بعد فاصله آن با ایستگاه فضایی به حدود 6.5کیلومتر رسید اما هنوز این فضاپیما در مدار اصلی قرار دارد و از مدار خارج نشده است.

ویتالی داوی‌دوک نماینده آژانس فضایی روسیه گفت: امروز (یکشنبه) نیز تلاش دیگری برای اتصال این فضاپیما با ایستگاه بین‌المللی فضا انجام می‌دهیم.

کد خبر 110888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز