اسپانیا، برای اینکه به نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کند، باید از سد پاراگوئه بگذرد

با این حال خشم قرمز در بازی امشب، در کنار پاراگوئه یک حریف سنتی دیگر هم دارد: تاریخ سرشار از ناامیدی در جام‌های جهانی؛ اسپانیا 60 سال است که به نیمه‌نهایی جام جهانی راه پیدا نکرده است. این تیم تا پیش از قهرمانی در یورو 2008 در تمامی تورنمنت‌های معتبر بین‌المللی همیشه ناکام بوده‌ و حالا برای اینکه نشان دهد تاریخ واقعا در فوتبال این کشور تغییر پیدا کرده است، باید امشب 12 تیر کار را یکسره کند.

در بازی اول مرحله گروهی وقتی که سوئیس اسپانیا را یک بر صفر شکست داد، فشارها یکباره متوجه دل‌بوسکه و شاگردانش شد. اما آنها نشان دادند که چگونه می‌توانند خود را بازیابند.

2 پیروزی مقابل هندوراس و شیلی آنها را به‌عنوان تیم اول، راهی دور بعد کرد. در دور دوم هم اسپانیا با گلزنی داوید ویا، رونالدو و هم‌تیمی‌هایش را خیلی زود به خانه فرستاد.
ویا پس از بازی با پرتغال گفت: ما هرگز اعتماد به نفس خود را از دست ندادیم. ما پتانسیلی را که داریم می‌شناختیم و می‌دانستیم که چه کارهایی می‌توانیم انجام بدهیم.

اما اسپانیا امشب باید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. آنها هرگز در هیچ مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی، پیروز نبوده‌اند. حتی وقتی که در جام جهانی 1950 چهارم شدند، بازی‌ها به‌صورت حذفی برگزار نمی‌شد و در مراحل بعدی هم به‌صورت گروهی برگزار ‌‌شد.

اما این بار شانس با آنها یار است. امشب حریف آنها تیمی است که در 2 بازی اخیر خود در جام جهانی گل نزده است؛ پاراگوئه در بازی‌ آخر مرحله گروهی با نیوزیلند بدون گل مساوی کرد و ژاپن را هم در ضربات پنالتی 5 بر 3 شکست داد.

این خبر همان قدر که می‌تواند برای پیکه و پویول و دیگران در خط دفاع اسپانیا خوب باشد، برای ویا و تورس –کسی که این‌روزها همه چیز علیه اوست- ناخوشایند است؛ چون پاراگوئه تیمی دفاعی است که در این کار عملکرد خوبی هم داشته است.

در کنار این توانایی، خراردو مارتینو سرمربی تیم پاراگوئه معتقد است تیمش دل شکست دادن اسپانیا را دارد. او درباره بازی با اسپانیا گفت: شیوه بازی اسپانیا به ما فضاهای بیشتری می‌دهد. اسپانیا تیمی است که برای بردن بازی می‌کند و به همین خاطر ما فرصت بیشتری برای پیاده‌کردن گزینه‌های هجومی خود داریم.

این نخستین بار است که پاراگوئه به این مرحله از جام جهانی راه پیدا می‌کند و بدون توجه به نتیجه بازی امشب، ‌تیم آنها حمایت‌های زیادی از مردم و مطبوعات پاراگوئه خواهد داشت. در اردوی اسپانیا اما کمی اوضاع متفاوت است.

پس از عملکرد ناامیدکننده تورس در این جام، رسانه‌ها به دل بوسکه فشار وارد می‌کنند تا به جای تورس از یورنته استفاده کند. اما دل بوسکه از مهاجم اول تیم خود دفاع کرد و گفت: هر کس حق دارد نظری داشته باشد و آزاد است که آن را بیان کند. اما مهاجم اول ما در حال حاضر فرناندو تورس است.

او در تمامی 4 دیدار ما بازی کرده است و به این کار ادامه خواهد داد. ما به او اعتماد داریم و همچنین می‌دانیم که فرناندو یورنته هم می‌تواند کمک زیادی به تیم بکند.نگرانی دیگر تیم اسپانیا، مصدومیت ژاوی مارتینز هافبک این تیم است.

قوزک پای مارتینز در تمرینات مصدوم شد و احتمالا بازیکن 21 ساله اتلتیکو بیلبائو به بازی پاراگوئه نخواهد رسید. او در بازی با شیلی به‌عنوان بازیکن جانشین ژابی آلونسو، نخستین بازی خود در جام جهانی را تجربه کرد.

اسپانیا و پاراگوئه در مرحله گروهی جام جهانی 1998 و 2002 با هم دیدار کردند؛ در فرانسه بازی 2 تیم بدون گل مساوی شد و در کره‌جنوبی، اسپانیا 3 بر یک پیروز شد. اما بازی امشب چیز دیگری است.

خوستو ویار دروازه‌بان پاراگوئه درباره بازی گفت: این بازی مسابقه‌ای خواهد شد که در آن2 نوع فوتبال خواهیم دید؛  یک طرف با مهارت حمله می‌کند، درحالی‌که ما سعی خواهیم کرد آنها را متوقف  کرده  و از فرصت‌هایمان استفاده کنیم.

کد خبر 110779

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز