سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش کشور گفت: هم اکنون ظرفیت دانشگاه‌ها بیشتر از تعداد داوطلبان است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد حسین سرورالدین در برنامه گفتگوی ویژه شبکه دوم سیما افزود: هر سال 400 تا 450 هزار داوطلب جدید در آزمون شرکت می کنند درحالی که ظرفیت ما 750 هزار دانشجو است.

وی در ادامه با تاکید بر این که حفاظت آزمون سراسری در همه ادوار از اصلی ترین کارهای سازمان بوده است، افزود: آزمون سراسری امسال نیز با ضریب حفاظتی کامل همچون سال های گذشته انجام می شود.

سرورالدین درباره چگونگی دریافت کارت داوطلبان گفت: همه امور ثبت نام داوطلبان به صورت مکانیزه و با امنیت و دقت بالا انجام می شود.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: داوطلبان با اخذ کد رهگیری می توانند کارت ورود به جلسه را از سایت سازمان سنجش چاپ کنند.

وی گفت: داوطلب می تواند در سایت سازمان سنجش نواقص احتمالی کارت خود را رفع کند.

سرورالدین با اشاره به این که آزمون امسال برای نخستین بار به صورت شخصی ساز انجام می شود، افزود: با این اقدام احتمال سواستفاده از سوالات وجود ندارد و دفترچه و پاسخنامه به صورت یک بسته به اسم داوطلب به وی ارائه می شود.

رئیس سازمان سنجش درباره ایجاد ابهام و پیش گویی های برخی موسسات گفت: تاکنون با خیلی از این موسسات برخورد و مجوزشان باطل شده است.

وی خطاب به داوطلبان ورود به دانشگاه ها گفت: اقدامات این موسسات خیرخواهانه نیست و حرکت آنان در جهت تشویش خاطر و اضطراب است.

سرورالدین درباره ادعای برخی استادان در موسسات مبنی بر این که طراح سوال هستند، گفت: هر استادی که درموسسه ای فعالیت داشته باشد، هرگز از طراحان سوال سازمان سنجش نیست.

وی درباره تغییرات کنکور امسال نسبت به سال گذشته افزود: تغییرات بیشتر در شیوه برگزاری کنکور ایجاد شده است و آزمون امسال هیچ تفاوتی باسال های گذشته ندارد.

رئیس سازمان سنجش، سرعت دهی در خدمات و ضریب اطمینان و حفظ حقوق داوطلبان را از ویژگی های کنکور امسال اعلام کرد.

وی درباره سوالات آزمون هم گفت: 85 درصد امتیازات داوطلبان، از سوالات آزمون کسب می شود و 15 درصد هم از سوابق تحصیلی است.

سرورالدین افزود: این 15 درصد سابقه هم فقط از نمره های سال سوم متوسطه منظور خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش درباره سهمیه بندی کنکور امسال گفت: سهمیه بندی امسال هم مانند سال های گذشته انجام می شود و دستور جدیدی در این زمینه به ما ابلاغ نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حذف کنکور جدی است؟، گفت: حذف کنکور قانون مصوب مجلس و لازم اجراست و تا سال 93 قطعا اجرا می شود.

سرورالدین درباره شهریه دانشگاه های پیام نور و شبانه هم گفت: نظر دولت بر این است که شهریه ها افزایش پیدا نکند.

وی در پاسخ به این سوال مجری که آیا آزمون دکترا به صورت سراسری برگزار می شود؟، گفت: این موضوع به طور جدی در دست بررسی است و هم اکنون در این زمینه دستوری به ما ابلاغ نشده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتایج کنکور سراسری گفت: اواسط مرداد نتایج اولیه اعلام و بعد از انتخاب رشته، اواسط شهریور نتیجه قطعی اعلام می شود.

وی افزود: آزمون سراسری سال 89 با حضور یک میلیون و 286 هزار داوطلب برگزار می شود.

کد خبر 110616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز