دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش گفت: کنکور سراسری سال 1389 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با رقابت یک میلیون و 187 هزار داوطلب طی روزهای10، 11 و 12 تیر ماه در 399 شهرستان و 21 کشور خارجی، برگزار می شود.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز توزیع کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از پنجم تیر ماه، گفت: مهلت توزیع کارت ورود به جلسه تا نهم تیر ماه ادامه دارد، بنابراین داوطلبان باید دراین مدت به سایت سازمان سنجش مراجعه و بر اساس دستورالعمل‌ مربوطه از کارت ورود به جلسه پرینت تهیه کنند.

وی با بیان این که داوطلبان متقاضی هر چند گروه آزمایشی باید به تعداد گروه‌های متقاضی کارت ورود به جلسه را دریافت کنند، اظهارکرد: از آنجایی که آزمون هر یک از گروه‌های آزمایشی به طور جداگانه برگزار می‌شود و باید دارای کارت جداگانه‌ای باشد، در کنکور امسال برای یک میلیون و 454 هزار و 77 نفر کارت ورود به جلسه توزیع می‌شود.

توکلی افزود: همراه با کارت ورود به جلسه آزمون راهنمای آشنایی با نحوه برگزاری آزمون، آشنایی با نحوه پاسخگویی به سوالات، علامتگذاری در پاسخنامه، مدت پاسخگویی، ضوابط و رشته‌های دارای شرایط خاص بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

معاون سازمان سنجش با اشاره به زمانبندی برگزاری کنکور، تصریح کرد: آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با رقابت 320 هزار و 362 داوطلب صبح روز پنجشنبه، گروه آزمایشی هنر با رقابت 25 هزار و 19 داوطلب بعد از ظهر روز پنجشنبه دهم تیر ماه، گروه علوم تجربی با رقابت 463 هزار و 93 داوطلب صبح روز جمعه، گروه آزمایشی زبان‌های خارجه با رقابت 18 هزار و 229 داوطلب بعد از ظهر روز جمعه یازدهم تیر ماه و گروه آزمایشی علوم انسانی با رقابت460 هزار و 830 داوطلب صبح روز شنبه 12 تیر ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 109663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز