همشهری آنلاین : رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در تشریح آخرین تصمیمات برای کنکور سال 1390 از بررسی تأثیر دروس سال چهارم دبیرستان در کنکور 90 در جلسه کارگروه ماده 4 قانون حذف کنکور خبر داد و گفت: جلسه این کارگروه هفته جاری به ریاست وزیر علوم برگزار می شود.

محمد حسین سرورالدین در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: در جلسه کارگروه ماده 4 قانون حذف کنکور که هفته جاری به ریاست وزیر علوم برگزار می شود برای کنکور 90 تصمیماتی اتخاذ می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برای کنکور 89 تنها نمرات سوم متوسطه را ملاک قرار می دهیم اما با توجه به حذف پیش دانشگاهی باید مشخص شود برای کنکور سال 90 دروس سال چهارم دبیرستان (پیش دانشگاهی) نیز جزء سوابق تحصیلی محسوب می شود یا خیر.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه جلسات کارگروه ماده 4 قانون حذف کنکور باید برای حذف کنکور بسترسازی کند و شیوه جایگزین را کنکور را برای پذیرش دانشجو تعیین کند به مهر گفت: از این رو در هفته جاری برخی از برنامه ها برای کنکور سال 90 مشخص می شود.

وی در پاسخ به یکسان سازی دروس عملی و تأثیر آنها در کنکور نیز گفت: سوابق تحصیلی باید به درستی تعریف شود و به صورت دروسی باشد که بتوان آنها را در یک زمان واحد و به صورت سراسری برای همه انجام داد لذا برای نحوه تأثیر دروس عملی در کنکور نیز باید برنامه مشخصی تصویب شود.

کد خبر 105286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز