یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سابق سازمان سنجش آموزش کشور در توصیه به کنکوری‌های 89 و چگونگی مدیریت زمانی برای پاسخگویی به سوالات، گفت:

داوطلبان باید از دادن پاسخ‌های حدسی خودداری کنند و توجه داشته باشند که پاسخ‌های اشتباه از نمره منفی برخوردار هستند، در نتیجه پاسخگویی اشتباه به ضرر داوطلب است.

دکتر محمد حسین پورکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با توصیه به داوطلبان درمورد چگونه مطالعه کردن در فرصت باقی مانده به برگزاری آزمون سراسری، اظهار کرد: داوطلبان در این فرصت باقی مانده باید نکات مهمی را که در طول مدت مطالعه یادداشت کرده‌اند را مطالعه و شادابی خود را حفظ و از خستگی بیش از حد خودداری کنند.

سطح سختی و آسانی سوالات کنکور امسال تفاوتی با سال گذشته ندارد

وی با تاکید بر اینکه سطح سختی و آسانی سوالات کنکور امسال تفاوتی با سال گذشته ندارد، خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند نسبت به تهیه سوالات دوره گذشته اقدام و آنها را مرور کنند تا آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون داشته باشند.

پورکاظمی با اشاره به چگونگی چیدمان سوالات آزمون امسال، تصریح کرد: آزمون با سوالات دروس عمومی آغاز می‌شود و داوطلبان باید دقت داشته باشند که زمان پاسخگویی به سوالات تفاوتی با دوره‌ گذشته ندارد.

معاون سابق سازمان سنجش با بیان اینکه همواره این سوال از سوی داوطلبان مطرح می‌شود که پاسخگویی به سوالات را از کدام درس آغاز کنند، اظهارکرد: تفاوتی ندارد که شروع پاسخگویی با کدام درس آغاز شود، ولی پیشنهاد می‌شود که پاسخگویی به سوالات عمومی از درس اول دفترچه یعنی ادبیات فارسی آغاز شود.

ی ادامه داد: با این حال اگر داوطلبی فکر می‌کند که باید پاسخگویی به سوالات را از درس دیگری آغاز کند اشکالی ندارد، ولی باید توجه داشته باشد که در زمان پاسخگویی و علامتگذاری با دقت، پاسخ‌ها را در ردیف و محل صحیح مربوطه وارد کند.

سختی سوالات باعث نگرانی داوطلبان نشود

معاون سابق سازمان سنجش با اشاره به شخصی سازی دفترچه‌های کنکور اظهارکرد: با وجود سوالات یکسان افراد چینش آنها متفاوت است، بنابراین داوطلبان به این نکات توجه کنند که ترتیب سوالات افراد مختلف متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبان باید در ابتدای آزمون به زمان پاسخگویی به سوالات دقت کنند، خاطرنشان کرد: داوطلبان باید توجه کنند بعضی از سوالات ممکن است از پیچیدگی‌ خاصی برخوردار باشد و نباید این موضوع در ابتدای آزمون آنها را نگران کند.

پورکاظمی افزود: در مقطع دبیرستان و امتحانات نهایی، سختی سوالات ممکن است به ردی دانش آموز و یا کسب نمرات پایین بیانجامد؛ ولی در کنکور اگر سوالات سخت باشد برای همه سخت است و این مساله تاثیری در قبولی داوطلبان خوب نخواهد داشت، بنابراین داوطلبان در این رابطه نگرانی به خود راه نداده و استرس نداشته باشند.

داوطلبان با دقت فراوان سوالات را مطالعه کنند

پور کاظمی با تاکید بر مطالعه سوالات آزمون با دقت فراوان، گفت: بعضی از سوالات به صورت منفی طراحی شده است و داوطلبان باید به فعل سوالات توجه کنند و نیست را با هست اشتباه نگیرند، سپس به پاسخنامه مراجعه و پاسخ‌ها را با مداد نرم علامت بزنند.

وی افزود: برخی از داوطلبان پاسخ‌های سوالات را بر روی دفترچه سوالات علامت می‌زنند تا پس از پاسخگویی به همه آنها جواب‌ها را در پاسخنامه وارد کنند که اینکار بسیار اشتباه است.

معاون سابق سازمان سنجش با تاکید بر اینکه داوطلبان باید از حدس زدن خودداری کنند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که پاسخ‌های غلط از نمره منفی برخوردار است، داوطلبان باید قبل از اطمینان از پاسخ موردنظر از علامت زدن خودداری کنند.

داوطلبان از حداکثر زمان خود در جلسه آزمون استفاده کنند

وی همچنین با تاکید بر اینکه داوطلبان از حداکثر زمان خود در جلسه آزمون استفاده کنند، گفت: اگر داوطلبی پس از پاسخگویی وقت اضافی آورد، باقی زمان خود را به مرور سوالات پرداخته و آنها را به دقت مطالعه کند و تنها به دنبال آن نباشد که هرچه سریعتر از سر جلسه آزمون خارج شود.

پورکاظمی استراحت کامل و صرف شام و صبحانه مناسب قبل از آزمون را از ضروریات عنوان کرد و گفت: ‌داوطلبان در روز آزمون لباس راحت پوشیده و ضروریات را همچون مداد سیاه نرم، پاک کن، مداد تراش‌، سنجاق همچنین کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر عکسدار را به همراه خود داشته باشند. همچنین از آوردن وسایل اضافی همچون تلفن همراه،‌ ماشین حساب و غیره خودداری کنند، چراکه درغیراین صورت تقلب محسوب می‌شود.

معاون سازمان سنجش در توصیه به داوطلبان به شناسایی حوزه‌های امتحانی قبل از زمان برگزاری آزمون تاکید کرد و افزود: داوطلبان باید با روحیه خوب در سر جلسه آزمون حضور یابند و از بردن وسایل اضافی خودداری کنند.

کد خبر 110458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز