جمعه ۲۴ آذر ۱۳۸۵ - ۲۰:۴۵
۰ نفر

شمارش آرای مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری آغاز شده و شمارش آرای شورای شهر تهران نیز حدود ساعت دوی بامداد آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کار شمارش دستی آراء مربوط به چهارمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از ساعت 12 نیمه شب جمعه آغاز شد و پس از اتمام این کار، شمارش آراء مربوط به انتخابات میاندوره‌ای مجلس هفتم در این حوزه انتخابیه به صورت دستی آغاز می شود.

گرچه اخبار دریافتی حکایت از آن دارد که هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا موافقت خود را با شمارش رایانه‌ای آراء مربوط به شورای شهر تهران اعلام نکرده، گفته می شود کامران دانشجو استاندار تهران با حضور در فرمانداری تهران بر لزوم شمارش رایانه‌ای آراء مذکور تأکید کرده و آن را ناشی از توافق ستاد انتخابات کشور و هیأت نظارت دانسته است.

بدین ترتیب قرار است کار شمارش تعداد تعرفه‌های مربوط به شوراها همزمان با شمارش دستی آراء مجلس خبرگان انجام شود و سپس آراء مأخوذه از ساعت 2 بامداد به صورت رایانه‌ای در 56 سایت شمارش شود.

در صورتی که برنامه نرم‌افزار شمارش آراء شورای شهر تهران در 2 ساعت آینده نصب شده و تعداد کافی نیرو برای این کار در نظر گرفته شوند، نتیجه قطعی انتخابات شوراها پس فردا یکشنبه اعلام خواهد شد.

همچنین برخی شنیده‌ها حاکی است در لحظات پایانی برگزاری انتخابات نظم شعبه حسینیه ارشاد بر هم خورده است، اما مسئولین شورای تأمین فرمانداری با حضور در این منطقه اوضاع را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و گزارش رسیده را فاقد صحت اعلام کردند.

کد خبر 11053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز