سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تأکید کرد: «در خصوص شمارش آراء انتخابات شوراها توسط رایانه، ابهامات و سؤالاتی مطرح است و تا زمانی که این ابهامات برطرف نشود، شمارش آراء دستی خواهد بود».

حشمت‌اله فلاحت‌ پیشه به خبرگزاری ایسنا گفت:« اگر کارشناسان در این انتخابات ابهامات را برای هیأت نظارت برطرف کنند و ما به این نتیجه برسیم که شمارش آراء توسط رایانه مؤثر است، با این کار موافقت می‌کنیم».

وی با بیان اینکه شمارش آراء توسط رایانه، برای اولین‌بار بطور رسمی در یک انتخابات انجام می‌شود، تصریح کرد: «درحال حاضر یک تیم کارشناسی قوی شامل متخصصین دانشگاه‌های مختلف تهران در کنار سایر نمایندگان حضور پیدا کردند و سؤالات و ابهامات خود را در خصوص این طرح بیان داشتند و درحال حاضر به بررسی این مسئله می‌پردازیم».

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه تا به این لحظه نتوانستیم برای اجرای این طرح قانع شویم، خاطرنشان کرد: «انتقادات و سؤالات فنی بسیاری وجود دارد و چون این امر یک "آزمون و خطا" است ما باید به اطمینان برسیم».

وی ادامه داد:« دراین لحظه شمارش آراء انتخابات مجلس خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای مجلس توسط هیأت اجرایی آغاز شده و تا زمانی که نوبت به شمارش آراء انتخابات شوراهای شهر و روستا برسد، نظر نهایی خود را اعلام می‌کنیم».

همچنین ریاض، رییس هیأت نظارت برانتخابات شوراهای تهران، گفت: «تا این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم، قرار بر این است که نتایج انتخابات شوراها در تهران به صورت دستی شمارش شود».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: «آراء تهران در انتخابات شورای شهر به صورت دستی شمارش خواهد شد».

کد خبر 11052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز