دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در روز اول مسابقات جهانی ربوکاپ 2010 موفق به کسب مقام قهرمانی در بخش رقابت فنی لیگ ربات فوتبالیست سایز متوسط شد

به گزارش فارس، در بخش رقابت فنی لیگ ربات فوتبالیست سایز متوسط که با حضور 9 تیم از 7 کشور ایران، آلمان، ژاپن، چین، هلند، پرتغال و هنگ‌کنگ در سنگاپور برگزار شد، تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توانست مقام اول جهان را از آن خود کند. پرچم کشورمان در این مسابقات به اهتزاز درآمد.

در بخش رقابت فنی لیگ ربات فوتبالیست سایز متوسط، تیم MRL موفق شد در قسمت‌هایی همچون پیدا‌کردن توپ،  پاس دادن، مهار توپ و گل زدن با کسب حداکثر امتیازات، (12 امتیاز) و بدون هیچ امتیاز منفی در مدت زمان 65‌ثانیه به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

تیمTech United از کشور هلند با کسب 7‌امتیاز دوم شد و تیم Nubot از کشور چین با کسب 5 امتیاز به مقام سوم جهان رسید.  مسابقات جهانی ربوکاپ 2010 با حضور 500 تیم از 40‌کشور جهان و در 20 لیگ مختلف از 29 خرداد تا 4‌تیر ماه در کشور سنگاپور برگزار می‌شود که از کشورمان 48‌تیم دانشجویی‌، دانش‌آموزی و آزاد در این مسابقات شرکت کرده‌اند.  48 تیم ایرانی شامل 330 پژوهشگر ایرانی در 16 لیگ در مسابقات جهانی ربوکاپ سنگاپور با ربوکاپیست‌های دنیا به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایسنا دکتر مرتضی موسی‌خانی، رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران با اشاره به تعداد تیم‌های ایرانی شرکت‌کننده در این مسابقات اظهار کرد: بیشترین شرکت‌کنندگان ایرانی این دوره از مسابقات متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با 8 تیم است.

همچنین دانشگاه صنعتی امیرکبیر 6 تیم و دانشگاه‌های خواجه نصیرالدین طوسی، فردوسی مشهد و علم و صنعت ایران هرکدام با 2 تیم و دانشگاه الزهرا، دانشگاه‌های آزاد اسلامی تهران مرکز، بناب، یزد، خوراسگان، دانشگاه شاهد، کوثر، شهید بهشتی، شهید رجایی، شیخ بهایی و دانشگاه گیلان هرکدام با یک تیم در این مسابقات حضور دارند. رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران افزود: در بخش دانش‌آموزی نیز دبیرستان علامه حلی تهران با 3 تیم بیشترین تیم را در این مسابقات دارد.

بیرستان امام جواد(ع) و دبیرستان فرزانگان تهران با 2‌تیم، دبیرستان زهرا(س)، دبیرستان ابوعلی سینا، دبیرستان دانش و دبیرستان امام صادق (ع) با یک تیم در این مسابقات حضور دارند و تیم‌هایی از مراکز، پژوهش‌سراها و مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی همچون آزمایشگاه تحقیقاتی رباتیک کرج،

مؤسسه توسعه و تحقیقات آراد صنعت، باشگاه علمی جوان، پژوهش سرای شهید جنتی، پژوهش‌سرای آفرینش و پژوهش‌سرای علی‌ابن ابی‌طالب(ع) با یک تیم با دیگر رقبای خود به رقابت می‌پردازند. مسابقات جهانی ربوکاپ 2010 سنگاپور که از 29 خردادماه آغاز شده و تا چهارم تیرماه سال‌جاری در کشور سنگاپور ادامه دارد.

کد خبر 110163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز