چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آ‌نلاین: شماره نخست از سال چهارم ماهنامه توسعه کاربری فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات منتشر شد.

در این شماره که محور مطالب آن به جامعه اطلاعاتی اختصاص یافته، علاوه بر گزارش‌هایی از همایش ارزیابی ملی دومین اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی، همایش از توکیو تا ژنو، از تهران تا تونس، و مراسم تجلیل از مهندس جهانگرد و دکتر سپهری راد، مقالات و گفتگوهایی با صاحب نظران حوزه ICT منتشر شده است.

گفتگوی ویژه با وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با موضوع ضرورت مشارکت ملی برای توسعه نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای جامعه اطلاعاتی، گفتگو با دکتر معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران با موضوع گذر از جامعه اطلاعاتی و تحقق جامعه دانش‌محور، گفتگو با دکتر هادی خانیکی با عنوان گفتمان‌های جامعه اطلاعاتی، گفتگو با دکتر پیمان سعادت کارشناس ارشد وزارت خارجه با موضوع مدیریت اینترنت؛ تداوم یا تغییر، و گفتگو با دکتر جعفر مراد رئیس کتابخانه منطقه‌ای علوم و تکنولوژی شیراز با موضوع توسعه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات؛ شکاف دیجیتالی جهانی، از مهم‌ترین مطالب این شماره از ماهنامه تکفاست.

همچنین صاحب‌نظرانی چون دکتر یونس شکرخواه، دکتر محمد خوانساری، مهندس محمدحسن انتظاری، دکتر علی‌اکبر جلالی، حمیدرضا یوسفی، و علی شمیرانی، دیدگاه‌های خود را در ارتباط با جامعه اطلاعاتی و دومین اجلاس جهانی سران در تونس در این شماره ارائه کرده‌اند.

در تازه‌ترین شماره تکفا همچنین گزارشی از نشست ویژه تکفا با مسئولان، کارشناسان و صاحب‌نظراتن با موضوع "جامعه اطلاعاتی و فرصت‌های پیش‌رو" درج شده‌است.

علاوه بر این معرفی سایت‌های داخلی و خارجی مرتبط با جامعه اطلاعاتی، معرفی تازه‌های نشر در این حوزه‌ و ارائه اسناد مصوب اجلاس جهانی سذان در تونس از دیگر بخش‌های تازه‌ترین شماره تکفاست.

تکفا از سه‌سال پیش با هدف اطلاع‌رسانی تخصصی درخصوص توسعه کاربری فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در ایران منتشر شده و پیش از این در بهار 83 نیز یکی از شماره‌های خود را به موضوع جامعه اطلاعاتی اختصاص داده بود.

کد خبر 110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز