پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تیم یونان با شکست نیجریه نخستین پیروزی خود را در جام جهانی بدست آورد

دراین دیدار که از ساعت 18:30 در ورزشگاه فری استیت به قضاوت اسکار روئیس برگزار شد، شاگردان اتو ره‌هاگل موفق شدند با نتیجه 2 بر یک برابر عقاب‌های سیاه آفریقا به پیروزی برسند.

عقاب‌های سیاه آفریقا با قدرت بازی را آغاز کردند و فشار شدید روی دروازه حریف در نهایت به یک ضربه ایستگاهی مناسب برای این تیم ختم شد.

کالو اوچه بازیکن خط هافبک نیجریه موفق شد در دقیقه 15 برای تیمش گلزنی کند.

world cup 2010 Nigeria

سانی کیتا از نیجریه در دقیقه 32 به خاطر خطا بر روی بازیکن حریف از زمین بازی اخراج شد و این حادثه تاثیر بسزایی در کاهش فشار نیجریه روی دروازه یونان داشت.

world cup 2010 Nigeria


نیجریه پس از اخراج هافبک تهاجمی خود عقب نشینی نکرد اما به نظر می‌رسید یونان جرات حمله پیدا کرده باشد. این نزدیکی به دروازه حریف بیهوده نبود و یونان در دقیقه 44 توسط سالپینگیدیس به گل تساوی بخش در نیمه اول رسید.


سیستم 5-3-2 یونان در نیمه دوم نیز حفظ شده بود اما آرایش 4-2-3-1 نیجریه با توجه به اخراج کیتا در دقیقه 32 نیمه اول به حالت 4-4-2 شباهت داشت و نیجریه در زمان حمله تنها از دو مهاجم و بدون حمایت هافبک‌های تدافعی خود بهره می‌برد.

برتری نفری یونان در دقیقه 71 تثبیت شد و توروسیدس موفق شد در این لحظه گل دوم شاگردان ره‌هاگل را به ثمر برساند.


یونان موقعیت‌های گلزنی زیادی را تا پایان بازی از دست داد اما در هر حال به پیروزی شیرینی دست پیدا کرد. این اولین پیروزی تاریخ یونان در جام جهانی بود.

در نیمه اول جدا از کارت قرمز کیتا در دقیقه 33، پاپاستاتوپولوس از یونان در دقیقه 15 کارت زرد دریافت کرد.در نیمه دوم تیزیولیس در دقیقه 60 از یونان و اوباسی در دقیقه 89 از نیجریه کارت زرد دریافت کرد

کد خبر 109891

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز