همشهری آنلاین: سرپرست اداره رفاه و تعاون وزارت آموزش و پرورش از توزیع یک میلیون و500 هزار کارت بیمه طلایی به فرهنگیان تا آخر هفته آینده خبر داد

کوروش اسکندری در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: حدود یک میلیون و 700 هزار فرهنگی برای دریافت کارت بیمه طلایی نام نویسی کرده‌اند و تاکنون200 هزار قطعه کارت به استان های ایلام، کرمان، زنجان، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری ارسال شده است.

وی افزود: با ثبت و پالایش اطلاعات داوطلبان در سامانه اطلاعاتی، توزیع کارت بیمه طلایی میان فرهنگیان برخی از این استان‌ها آغاز شده است و در استان‌های دیگر نیز به زودی آغاز می‌شود.

اسکندری گفت: نام نویسی از فرهنگیان شاغل و داوطلب دریافت کارت بیمه طلایی از ابتدای اردیبهشت آغاز شد و امروز به پایان رسید.

وی افزود: اگر دارندگان کارت بیمه طلایی از دفترچه و بیمه پایه خود در مراکز طرف قرارداد آموزش و پرورش استفاده کنند، می‌توانند از این بیمه براساس تعرفه های نظام پزشکی و بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند.

سرپرست اداره رفاه و تعاون وزارت آموزش و پرورش گفت: افرادی که از دفترچه و بیمه پایه خود استفاده نکنند، باید20 درصد فرانشیز بپردازند که البته این مبلغ از طریق بیمه خدمات درمانی قابل دریافت است.

کارت بیمه طلایی درحال حاضر فقط برای فرهنگیان رسمی و پیمانی صادر می‌شود و عرضه آن به فرهنگیان بازنشسته در دستور کار آینده وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

کد خبر 109697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز