شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: نام نویسی دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده از اول تیر آغاز می شود و فقط با حضور دانش آموز امکان پذیر است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حمید رضا حاجی بابایی در حاشیه بازدید از حوزه امتحانات نهایی دانش آموزان در مصاحبه با خبرنگار ما، خبر ثبت نام اینترنتی دانش آموزان بدون حضور در مدرسه را که برخی رسانه ها مطرح کرده بودند، تکذیب و اضافه کرد: ثبت نام فقط با رویت دانش آموز و ارائه کدملی انجام خواهد شد.

وی افزود: ستادی در وزارت اموزش و پرورش برای نظارت بر ثبت نام دانش اموزان تشکیل شده است و خانواده ها در صورت بروز مشکل و ابهام در ثبت نام فرزندشان به دفاتر رسیدگی به شکایات در مناطق آموزش و پرورش مراجعه و برای حل مشکل اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: ثبت نام دانش آموزان در مدارس از اول تیر آغاز می شود اما ثبت نام زودتر از موعد مقرر نیز منع قانونی ندارد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس سامانه ای که طراحی کرده ایم هر دانش آموز فقط امکان ثبت نام در یک مدرسه را دارد و ما آمار دقیقی از دانش آموزان لازم التعلیم ثبت نام شده و دانش آموزان ترک تحصیل کرده خواهیم داشت.

وی با تاکید بر این که پیش از این خانواده ها فرزند خود را در چند مدرسه ثبت نام و در نهایت یکی را انتخاب می کردند خاطر نشان کرد: این موضوع باعث می شد حق دیگر دانش آموزان برای ثبت نام در مدرسه مورد نظر خود ضایع نشود.

حاجی بابایی تاکید کرد: در این سامانه همچنین ظرفیت مدرسه، معرفی معلمان و ویژگی ها و امکانات مدارس گنجانده شده است تا برای برنامه ریزی با مشکل روبرو نشویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده ها در انتخاب مدرسه فرزند خود آزاد هستند اما ما مدارس دولتی خوبی از جمله مدارس هیئت امنایی و نمونه دولتی داریم که کیفیت آموزشی خوبی دارند.

حاجی بابایی با بیان این که هر دو فرزندم در مدرسه دولتی تحصیل می کنند و به موفقیت های خوبی رسیده اند گفت: برخی خانواده ها فکر می کنند که مدارسی که شهریه بیشتر می گیرند بهتر آموزش می دهند که همیشه اینطور نیست.

وی به خانواده ها توصیه کرد؛ برای آرامش خود و فرزندشان، به مدارس محل زندگی خود مراجعه و فرزند خود را ثبت نام کنند تا مشکل تعداد بالای دانش اموزان در کلاس های درسی ایجاد نشود.

حاجی بابایی به ماموریت تحصیلی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری ماموریت تحصیلی فرهنگیان برای ادامه تحصیل ممنوع است و به فرهنگیان برای ادامه تحصیل انتقال موقت به شهر مورد نظر داده می شود تا بتوانند همزمان با تحصیل تدریس کنند.

کد خبر 109485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز