همشهری‌آنلاین: شهر میلان درایتالیا نخستین هتل اجتماعی را با درهم شکستن استانداردهای رایج هتل سازی و به کمک دو آرشیتکت معروف به صنعت توریسم جهان ارائه کرد.

به گزارش CHN، نخستین هتل از طرح چهارگانه فضاهای دائمی مهمان‌پذیری در فضاهای متروکه و یا نازل شهری، که توسط آرشیتکت معروف آلساندرو روسو طراحی و به تایید آرشیتکت معروف سیمون میشل رسیده بود، سرانجام از مرحله ایده به عمل رسید.

این طرح درواقع ایده و مفهوم جدیدی برای سبک‌های مهمان‌پذیری است که این نوع هتل‌های جدید تمام کلیشه‌های رایج در هتل‌های معمولی را در هم می‌شکند و نادیده می‌انگارد.

استانداردهایی چون قسمت ویژه پذیرش، راه پله، لابی یا سرسرای هتل، بالابرها و راهرو‌های به سبک‌های مورد نظر ازجمله این کلیشه‌های معماری هستند که در این سبک جدید نادیده گرفته شده‌اند.

The first of four Permanent Hospitality Spaces (PHS) designed by Alessandro Rosso and signed by the architect, Simone Micheli, was born from the desire to rehabilitate degraded or abandoned city spaces.

در این سبک جدید معماری اتاق‌های شخصی بر خیابان‌های شهر اشراف دارند و هر فضا دارای ورودی مستقیمی است که از طریق پنجره شخص را مستقیما به خیابان‌های شهر متصل می‌کند.

درها نیز با استفاده از روش‌های نوین الکترونیکی و با کلیدهای الفبایی کنترل می‌شوند که با کد خاصی که توسط مسافران و از طریق آن‌لاین رزو شده‌اند، قابل دسترسی هستند.

دراین هتل‌ها با دیوارهایی اوریب فضا به گونه‌ای است که گویی شهر خود وارد محیط شده و خصوصیات خود را به گونه‌ای معنا دار و به طور چشمگیری همزمان به فضای هتل و پیرامون شخص ساکن در اتاق سرایت می‌دهد به طوری که گویی اتاق خود تمام شهر و به عکس شهر تمام اتاق است.

town@housestreet

الساندرو روسو خالق و طراح اصلی این مفهوم در معماری هتل‌های جدید شهری که در پروژه نوساری شهر تحت عنوان شهر @ خانه خیابانی [town@housestreet] شهرت دارد، می‌گوید: وقتی شما به تنهایی به جایی سفر می‌کنید و در اتاق مثلا شماره 1032 در طبقه شانزدهم یک هتل هستید، اغلب دچار احساس انزوا و جداشدگی می‌شوید.

وی افزود: پروژه خانه خیابانی در شهر به عکس می‌کوشد با نمایش شهر با تمام سرعت و حرکت و نوری که قابل مشاهده است، میان شهر وتمام موجودیتش با افراد و سکنه آن ارتباط برقرار کند. این کار درست به همان نحوی انجام می‌شود که حضور افراد دور یک میز سبب آشنایی و دوستی افراد و مهمانان احتمالا می‌شود. درواقع با این طرح، تمام شهر با مسافر یا توریست در تمام دوران سفرش همراهی خواهد کرد.

سیمون میشل طراح معماری داخلی نیز در همین زمینه گفت: هنگامی که آلساندرو درباره این ایده و طرح تجاری واقعا مبتکرانه‌اش با من صحبت کرد این طرح برای من کاملا واضح و آشکار بود و طرح من برای معماری داخلی این پروژه با کنار گذاشتن کلیشه‌های مرسوم و مشهور در ساخت و فرم هتل‌ها شکل گرفت.

وی افزود: من طرحی با فضاهایی بی نهایت مهیج، کاربردی، درگیر کننده ارائه کردم که قادر باشد مظهر و نمودی از روش‌های جدید تفکر درباره دنیای مهمان‌پذیری باشد. راه نویی که بتواند تصور جدیدی از ارتباط متقابل میان اندازه و ظرفیت مهمان‌پذیری با خود شهر ارائه دهد.

در این قبیل پروژه‌ها فضاهای باز ارتباطی کلان شهرها به عنوان راهروهایی از هتل‌‌ها تلقی می‌شوند.

میترا اسدنیا

کد خبر 109395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز