دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: آزبست موجود در هوای تهران، 300 برابر آزبست موجود در هوای شهرهای اطراف آن است.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، سرهنگ سید هادی هاشمی در حاشیه همایش پیشگیری از تخلفات وسایل نقلیه عمومی در جمع خبرنگاران افزود: همچنین آزبست موجود در بدن نیروهای پلیس راهور، چهار برابر آزبست هوای تهران است.

وی با بیان این که ریه 35 درصد نیروهای راهور دچار مشکل است، گفت: تا چه زمانی باید شاهد اجرا نکردن قوانین از سوی دستگاه‌ها باشیم؟

وی درباره ماده آزبست موجود در هوای تهران گفت: میزان استفاده از آزبست در کشورهای دنیا صفر است، زیرا این ماده در سلول‌های بدن ته نشین می‌شود و بیماری‌هایی را به دنبال دارد.

سرهنگ هاشمی با بیان اینکه آزبست از لنت ترمز و صفحه کلاج تولید می‌شود، افزود: بر اساس قوانین سال 76، استفاده از آزبست ممنوع بود و وزارت صنایع وقت در سال 76 برای محدود کردن استفاده از آزبست از دولت، 10 سال مهلت گرفت تا خود را به روز و ماده‌ای جایگزین برای آن پیدا کند.

وی گفت: مهلت وزارت صنایع در سال 86 به اتمام رسید؛ اما هنوز این ماده به کشور وارد و مصرف می‌شود به گونه‌ای که تنها در سال 78، بیش از 770 هزار تن آزبست از مالزی وارد کشور شد.

سرهنگ هاشمی افزود: این ماده خطرناک، در همه خودروها وجود دارد و با گرفتن ترمز و کلاج در هوا پخش می‌شود.

کد خبر 109161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز