گروه دانش و سلامت - آرش نهاوندی: ترافیک و هوای آلوده شهری نه تنها برای عروق و سلامت خطرناک است که به افراد از نظر روحی و روانی نیز به‌شدت آسیب می‌رساند.

پیش‌تر محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده بودند که آلودگی هوا باعث گرفتگی بیشتر عروق و افزایش احتمال ابتلای افراد به عوارض قلبی می‌شود. اخیرا نیز در راستای تحقیقات پزشکی، این مسئله به اثبات رسیده است که آلودگی هوا احتمال بروز سکته قلبی را در افراد بالا می‌برد.

اما این تنها یک روی سکه عوارض آلودگی هوای ناشی از ترافیک است؛ روی دیگر سکه عوارض روحی-روانی است که در پی بروز آلودگی‌های صوتی و انتظار بیش از حد افراد در کلاف سردرگم ترافیک مجال بروز پیدا می‌کند.

افراد نه تنها در مسیرهای پرترافیک به‌مدت طولانی در معرض آلودگی قرار می‌گیرند که به مرور زمان عصبی شده و این عصبانیت بر رانندگی افراد و واکنش آنها در قبال رانندگان دیگر تاثیر منفی می‌گذارد.

البته عصبانیت مسئله‌ای نیست که صرفا با پایان رانندگی و رسیدن به خانه اثرات آن از میان برود بلکه تازه در خانه و با ادامه تفکرات عصبی این عارضه نیز هر چند به‌صورت خفیف‌تر ادامه می‌یابد؛

درنتیجه افراد را در مدت زمان طولانی درگیر خود می‌کند و موجب می‌شود تا این عصبانیت‌ها به مرور روی هم تلنبار شده و منجر به افسردگی و استرس شدید شوند که این عامل خود می‌تواند به‌طور غیرمستقیم باعث بروز عوارض قلبی و سکته در افراد شود.

کد خبر 109083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز