گروه بورس: سهامداران حقیقی و حقوقی بورس تهران از ابتدای سال‌جاری تاکنون نزدیک به 5.6 vمیلیارد دلار سهام دادوستد کرده‌اند

به گزارش همشهری، تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش معاملات بورس تهران در سال‌جاری به نحو بی‌سابقه‌ای رشد کرده و با یک جهش خیره‌کننده به 56 هزارو893 میلیارد ریال معادل 6/5 میلیارد دلار رسیده است. این تعداد سهام توسط 177 هزار نفر از ابتدای سال‌جاری تاکنون مبادله شده است.

سهامداران در طول این مدت 646 هزار معامله در بورس انجام داده‌اند و از این طریق 41میلیارد و 387 میلیون سهم جابه‌جا کرده‌اند. آمار‌ها نشان می‌دهد، حجم و ارزش معاملات بازار سهام در سال‌جاری بیش از 210 درصد رشد کرده که این میزان در طول تاریخ بورس بی‌سابقه بوده است.

رشد ارزش سهام شرکت‌ها و همچنین رونق معاملات بورس تهران از ابتدای سال‌جاری باعث شده میزان بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام نیز افزایش یابد؛ به‌طوری که گزارش‌ها نشان می‌دهد شاخص اصلی بازار سهام که بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران است از ابتدای سال‌جاری تاکنون به‌طور میانگین 12 درصد رشد کرده است.

این موضوع نشان‌دهنده آن است که سهامداران بورس تهران از ابتدای سال‌جاری تاکنون به‌طور میانگین 12درصد سود از محل سرمایه‌گذاری در بازار سهام به‌دست آورده‌اند. این شاخص از ابتدای سال تاکنون هزارو645 واحد رشد کرده است.

اطلاعات جدید همچنین نشان می‌دهد ارزش جاری بازارسهام هم‌اکنون 72میلیارددلار  است درحالی‌که این میزان در ابتدای سال 65میلیارد دلار محاسبه شده بود. در طول این مدت سهام شرکت‌های گروه معادن و فلزات، بانک‌ها و خودروسازان بیشتر از سایر شرکت‌ها در کانون توجه بازار قرار داشته است، در عین حال شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس، چادرملو، گل گهر، مخابرات، ایران خودرو، سایپا و بانک‌ها، بیشتر معاملات بورس تهران را به‌خود اختصاص داده‌ا‌ند.

کد خبر 108986

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز