شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه بورس: با پذیرش 2شرکت سیمان اصفهان و کردستان در بورس پس از سال‌ها انتظار بالاخره محصول سیمان از هفته آینده در بورس عرضه خواهد شد

به گزارش همشهری، اختلاف وزارت صنایع و بازرگانی بر سر عرضه سیمان در بورس کالا سال‌ها مانع از ساماندهی بازار این محصول شده بود. بر این اساس از سال گذشته با تشکیل کمیته‌ای مشترک متشکل از وزارت صنایع، بازرگانی و بورس کالا زمینه پذیرش سیمان در بورس کالا فراهم شد و نهایتا در طول چند ماه گذشته هیات پذیرش با عرضه این محصول در بورس موافقت کرد. به‌دنبال این موضوع از شرکت‌های سیمانی خواسته شد برای عرضه محصولاتشان در بورس کالا، تقاضای خود را به بورس ارائه کنند.

بر این اساس با درخواست شرکت‌های سیمان اصفهان و کردستان برای عرضه محصولاتشان در بورس موافقت شد و قرار است از هفته آینده 100‌درصد محصولات این شرکت‌ها که بالغ بر 5درصد سیمان تولیدی کشور است در بورس عرضه شود.

در همین رابطه، محمود رضا خواجه نصیری رئیس اداره نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس به همشهری گفت: در حال حاضر شرکت سیمان اصفهان 2درصد و سیمان کردستان 3 درصد از مجموع کل تولید سیمان در کشور را برعهده دارند و از مجموع 50میلیون تن سیمان تولیدی 2.5میلیون‌تن، یعنی مجموعا 5درصد از سیمان ایران، در این 2 کارخانه تولید می‌شود. وی افزود: هردوشرکت متعهد شده‌اند 100درصد از محصولات خود را درصورت وجود تقاضا، از طریق بورس عرضه کنند و این عرضه هفته‌ای یک بار انجام خواهد شد.

خواجه نصیری تاکید کرد: از نظر هیات پذیرش این دوشرکت از هفته آینده امکان عرضه محصولاتشان را در بورس دارند. وی تاکید کرد: قرار شده است محصول سیمان در قالب 12نماد معاملاتی شامل تیپ یک، 2 و 5 یا عرضه سیمان به‌صورت فله یا پاکتی در بورس کالا انجام شود. به گفته وی، شرکت‌های سیمان صوفیان و بهبهان نیز درخواست خود را برای پذیرش در بورس کالا ارائه کرده‌اند.

کد خبر 110893

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز